عصر خودرو

با کاهش ارزش دلار

قیمت نفت افزایش یافت

سایه نشست اوپک روی قیمت بازار

عصر بازار- قیمت نفت در اثر کاهش ارزش دلار به ۴۹.۳۸ دلار افزایش یافت اما تردید در مورد موفقیت مذاکرات ماه سپتامبر اوپک مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد هر چند که تحلیلگران معتقدند که مذاکرات می‌تواند نتایج مثبت نیز داشته باشد.

قیمت نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در معاملات امروز با کاهش ارزش دلار افزایش یافت اما تردیدها در مورد اینکه تولیدکنندگان نفت بتوانند بر سر فریز نفتی توافق کنند همچنان مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 12 سنت افزایش 49.38 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 18 سنت افزایش 47.16 دلار معامله شد.

    ازآنجایی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار گزارش مشاغل آمریکا در این هفته هستند؛ گزارشی که به گفته استنلی فیشر، معاون فدرال رزرو، از این جهت که مشخص می کند که بانک مرکزی آمریکا به زودی نرخ بهره را افزایش می دهد یا نه، اهمیت دارد، ارزش شاخص دلار از بالاترین رقم در 2 هفته گذشته پایین آمد.

    کاهش ارزش دلار، قیمت نفت را برای خریداران با دیگر ارزها، ارزان تر می سازد و به طور بالقوه تقاضا برای سوخت را افزایش می دهد.

    البته هنوز نگرانی در مورد موفقیت مذاکرات ماه سپتامبر میان اعضای اوپک در مورد فریز تولید همچنان بر بازار نفت اثر می گذارد.

    رابرت نونان، مدیر مدیریت ریسک شرکت میتسوبیشی در این رابطه گفت: «این احساس وجود دارد که مذاکرات فریز تولید اوپک احتمالا برخی نتایج مثبت هم داشته باشد اما این فقط یک مذاکره است.»

    وی افزود: «با وجود برخی افزایش تولیدهای عربستان و عراق، به نظر می رسد تولید نفت اوپک، با توقف تولید در لیبی، نیجریه و ونزوئلا کاهش یافته است، حدود 3 میلیون بشکه در روز تولید این سازمان کاهش یافته است که هیچ کس فکر نمی کند که به زودی باز گردد.»

    برچسب ها