عصر خودرو

دبیر انجمن صنایع قند و شکر خبر داد

شکر تا یک ماه دیگر ارزان می‌شود

عصر بازار- در حالی که طی ماه گذشته قیمت شکر رو به افزایش بود و به کیلویی حدود ۴۰۰۰ تومان رسید، دبیر انجمن صنایع قند و شکر اعلام کرد که تولید شکر از چغندرقند آغاز شده و قیمت این محصول در بازار رو به کاهش است و تا پایان شهریورماه به قیمت منطقی می‌رسد.

شکر تا یک ماه دیگر ارزان می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهمن دانایی اظهار کرد: امسال بهره‌برداری  15 روز زودتر از سال‌های قبل آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود شش میلیون تن چغندرقند برداشت شود، در حالی که سال گذشته میزان تولید این محصول پنج ‌میلیون و 600 هزار تن بود.

    وی با بیان این‌که قیمت شکر در بازار به کیلویی 2750 تومان کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: از روز گذشته خرید چغندرقند در استان آذربایجان غربی آغاز شده و در هفته جاری همه کارخانه‌های این استان شکر تولیدی خود را روانه بازار می‌کنند، همچنین در هفته آینده استان‌های کرمانشاه و همدان نیز خرید چغندرقند و شکر خود را آغاز می‌کنند.

    دبیر انجمن صنایع قند و شکر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و 600 هزار تن شکر تولید شود که نیمی از آن از چغندرقند و نیمی دیگر از نیشکر صورت خواهد گرفت و بازار در آینده نزدیک تا پایان ماه جاری به تعادل قیمتی خواهد رسید.

    برچسب ها