عصر خودرو

باحضور معاون رییس جمهوری؛

بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی آغاز به کار کرد

عصر بازار- بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی امروز(سه شنبه) با حضور محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، علی طیب نیا وزیر اموراقتصادی ودارایی و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی ایران در محل سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این همایش دو روزه مدیران ارشد حوزه پولی و بانکی کشور، استادان دانشگاه، کارشناسان و صاحب نظران این حوزه حضور دارند.

    با توجه به تدوین لوایح «بانکداری ایران» و «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و رسیدگی به آن در دولت، همایش امسال از اهمیت بالایی برای تبیین چالش ها و فرصت های نظام بانکی کشور برخوردار است.
    «تعامل نظام بانکداری بدون ربا با بانکداری بین الملل» موضوع محوری این همایش است و صاحب نظران داخلی و خارجی مسایلی چون «تجربه بانک های اسلامی و چالش های نظام بانکی کشور در تعامل با

    مقررات بانکداری بین الملل»، «اصلاح ساختارها و فرآیندهای اجرایی نظام بانکی کشور»، «سلامت نظام بانکی و نهادسازی و ابزارسازی در راستای تعامل با بانکداری بین الملل» و «راهکارهای متنوع سازی و توسعه خدمات بانکی بین الملل در نظام بانکی کشور » را مورد بحث و کنکاش قرار می دهند.

    مقایسه تطبیقی استانداردهای کفایت سرمایه، مقررات احتیاطی IFSB با کمیته بال و تجربه بکارگیری این ضوابط در بانک های اسلامی و نیز مقایسه تطبیقی استانداردهای IFRS با استانداردهای AAOIFI مورد استفاده در بانک های اسلامی از دیگر محورهای این همایش است.

    کارشناسان حوزه پولی و بانکی در این همایش دو روزه به بررسی چالش های تعاملات مالی بانک های اسلامی با بانک های غیر اسلامی و تجربه بانک توسعه اسلامی در تعامل با مقررات بانکداری بین الملل می پردازند.

    برچسب ها