عصر خودرو

استقبال بخش خصوصی سوییس از سرمایه گذاری در ایران

عصر بازار : نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران به همت اتاق مشترک ایران و سوییس با حضور ۴۵۰ شرکت بزرگ ایرانی و سوییسی در زوریخ برگزار شد.

استقبال بخش خصوصی سوییس از سرمایه گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایلنا، ، معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران موضوعی است که این روزها در بین فعالان اقتصادی کشورهای مختلف مطرح می شود، در همین راستا شریف نظام مافی، رئیس جوان اتاق مشترک ایران و سوییس که تلاش های بسیاری در این وادی داشته و می توان او را به عنوان سرباز اقتصاد پسا تحریم معرفی کرد با همکاری سازمان توسعه تجارت این کشور، نشستی را با حضور 450 بنگاه اقتصادی بزرگ ایرانی و سوییسی در زوریخ برگزار کرد.

    شریف نظام مافی در این رابطه توضیح داد: واحدهای تجاری از سطوح مختلف در این نشست حضور داشتند، علاوه بر بانک ها که حضورشان چشمگیر بود، شرکت هایی در زمینه صنایع غذایی، دارویی، نفت و گاز، غلات، خدمات، صنایع سنگین و حوزه سلامت در این جلسه حاضر بودند.

    رئیس اتاق مشترک ایران و سوییس با اشاره به این نکته که انتظار اولیه ما حضور 150 شرکت بود، تشریح کرد: یک هفته قبل از زمان برگزاری به دلیل استقبال بی نظیر شرکت ها برای حضور، وب سایت مربوط به ثبت نام را بستیم و در نهایت شاهد حضور 450 شرکت بودیم.

    نظام مافی در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست، تصریح کرد: چهره جدیدی از ایران ارائه شد، کشوری که آماده جذب سرمایه گذاری های جدید، مشترک و مستقل است هرچند تلاش کردیم آنچه واقعیت دارد را عنوان کنیم که تاثیر گذاری عالی داشت.

    وی خاطر نشان کرد: بیان جذابیت ها و مشکلات در کنار هم باعث می شود که سرمایه گذاران با دیدی باز و روشن به این بازار وارد شوند. من در سخنرانی خود اعلام کردم که ایران ظرفیت های بالایی برای سرمایه گذاری دارد هرچند در این مسیر چالش هایی هم دیده می شود که قابل حل هستند.

    رئیس اتاق مشترک ایران و سوییس همچنین از انجام برنامه ریزی های لازم به منظور حضور یک هیئت تجاری بزرگ از سوییس در ایران خبر داد و گفت: شرکت های سوییسی علاقه بسیاری برای سرمایه گذاری مشترک در ایران دارند و به همین دلیل مشتاق هستند که هرچه زودتر طرف های تجاری خود را شناخته و با کمک آنها اقدام به سرمایه گذاری کنند.

    برچسب ها