عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی در نشست خبری:

عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا قانون کشور و تصمیم دولت است

عصر بازار- مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی امروز در یک نشست خبری به مناسبت هفته دولت در خصوص بحث های مطرح شده در رابطه با خروج محصولات پتروشیمی در بورس کالا گفت: عرضه محصولات در بورس و خارج از آن، معایب و مزایای خود را دارد و این معایب و مزایای عرضه باید در کمیته های تخصصی بررسی شود؛ اما بر اساس قانون، عرضه محصولات باید در بورس صورت گیرد.

عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا قانون کشور و تصمیم دولت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» ، مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی با تاکید بر اینکه قانون کشور و تصمیم دولت این است که محصولات باید در بورس فروخته شود گفت: اما مشکلاتی در بورس ایجاد شده که باعث صحبت بعضی مقامات درباره خروج معاملات پتروشیمی از بورس شده است.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره دو ابلاغیه مخرب وزارت صنعت درباره خرید و فروش محصولات پتروشیمی گفت: مشکلات صنایع پایین‌دستی فقط به بورس مربوط نمی‌شود، چنان که یکی از مهمترین مشکلات، واردات است که باعث می‌شود تولید مشابه داخلی برچیده شود.

    وی افزود: در عین حال بعضی‌ها قوانین را دور می‌زنند و در مناطق ویژه ارزش افزوده پرداخت نمی‌کنند و محصولات را با قیمت پایین‌تر وارد بازار می‌کنند.

    شاهدایی تصریح کرد: در رساندن محصول به صنایع پایین دست هم مشکلاتی داریم، چنان که تولیدکننده گریدی را که کشور نیاز دارد تولید نمی‌کند و به جای آن گرید صادراتی تولید می‌کند که باید جلوی آن گرفته شود، یا با بازار بازی می‌کند و تولید خود را عرضه نمی‌کند تا قیمت بالا برود و همین تلاطمات تولیدکنندگان کوچک را نابود می‌کند.

    وی در تشریح اقدامات شرکت ملی پتروشیمی در این زمینه گفت: ما با شورای رقابت به طور مستقیم در ارتباط هستیم و همکاران ما در جلسات شرکت می‌کنند و تأثیرگذار هستیم، چون ما می‌دانیم کدام شرکت چه چیزی را و به چه میزان می‌تواند تولید کند.

    برچسب ها