عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت امروز پس از رشد قیمت دلار و اصرار ایران و عراق برای افزایش میزان تولیدات خود یک درصد کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، نفت برنت امروز در هر بشکه 49.22 دلار معامله شد که 70 سنت یعنی 1.4 درصد نسبت به‌ دیروز کاهش داشت.  نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 75 سنت کاهش(1.6 درصد) قیمت 46.89 دلار در هر بشکه را تجربه کرد.

    در معاملات دیروز بازار نفت، قیمت‌ها تقریباً کاهشی 4 درصدی را از زمان اوج قیمتی در ماه اوت نشان دادند. به گفته معامله گران نفتی، سقوط قیمت این ماده به دلیل بالا رفتن میزان خروجی و صادرات نفت در خاورمیانه و بنادر جنوبی عراق بوده است که درماه اوت به طور متوسط 3 میلیون و 205 هزار بشکه در روز برآورد می شد. این رقم از سطح متوسط ماه ژوئیه بالاتر بود. میزان صادرات در ماه ژوئیه به‌طور متوسط 3 میلیون و 202 هزار بشکه بوده است.

    معامله گران همچنین خبر دادند که با بالارفتن قیمت دلار که نتیجه اظهارات روز جمعه رییس فدرال رزرو آمریکا مبنی برافزایش نرخ بهره است، قیمت دلار در برابر نفت بالا رفته و باعث شده است که قدرت خرید کشورهایی که از ارزهای داخلی خود برای خرید نفت استفاده می‌کنند، پایین بیاید.

    به گفته تحلیلگران، اختلافات درون سازمان کشورهای تولیدکننده نفت(اوپک)، و به‌خصوص اختلافات به وجود آمده بین عربستان سعودی و ایران بر سر میزان تولید نفت، قیمت این ماده را بیش‌ازپیش کاهش داده است.

    برچسب ها