عصر خودرو

مدیرعامل سابق فرابورس:

کاستی‌های بازار آتی ارز پس از راه اندازی مشخص می‌شود

عصر بازار- امید قائمی با بیان اینکه شفافیت بازار با راه اندازی آتی ارز بیشتر خواهد شد افزود: زمانی که آینده اقتصادی روشن‌تر شود جذب سرمایه گذاری خارجی نیز سهل تر می شود.

کاستی‌های بازار آتی ارز پس از راه اندازی مشخص می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، سیاست تعیین نرخ ارز، ابزاری مهم در تعیین سیاست‌های  و چالش اصلی کشورها در جنگ ارزی است. اخیرا بحث راه‌اندازی «بازار آتی ارز در بازار سرمایه» به عنوان ابزاری برای ایجاد تعادل در بازار نقدی ارز در کشور مطرح شده است. البته در قانون پولی و بانکی کشور بازار طلا و ارز تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است و این مقام پولی همواره با ضرب مسکوک طلا و عرضه ارز این دو بازار را کنترل و هدایت کرده است.

    مصطفی امیدقائمی در مورد راه‌اندازی بازار آتی ارز اظهار داشت: راه‌اندازی بازار آتی ارز کمک مؤثری به مؤلفه‌های بازار خواهد کرد و ریسک سرمایه‌گذاری خارجی را نیز کاهش خواهد داد.

    وی با بیان اینکه شفافیت بازار با راه‌اندازی آتی ارز بیشتر خواهد شد، افزود: زمانی که آینده اقتصادی روشن‌تر شود جذب سرمایه گذاری خارجی نیز سهل‌تر می‌شود.

    امیدقائمی در پاسخ به این پرسش که مشکل اصلی در تاخیر برای راه اندازی آتی ارز چه بوده است؟ ، تصریح کرد: مشکلات در نقل و انتقالات ارزی و نگرانی‌های بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز مشکلاتی را بوجود آورده که تاکنون این بازار راه نیفتاده است.

    این فعال بازار سرمایه گفت: البته پس از راه اندازی بازار آتی سکه نیز اهالی بازار به کاستی های آن پی بردند. در مورد آتی ارز نیز مسلما تا زمانی که این بازار راه نیفتد نمی‌توان پی به کاستی‌های برد.

    وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در مورد راه اندازی آتی سکه رخ داد، نوسانات بازار در سال 92 بود و مطمئنا در مورد راه‌اندازی بازار آتی ارز نیز شرایط اقتصادی و اتفاقات پیش رو تاثیر گذار خواهد بود.

    برچسب ها