عصر خودرو

علت کاهش دوباره قیمت نفت چیست؟

عصر بازار- تحلیلگران معتقدند عدم توافق درون اوپک و به خصوص میان اعضای کلیدی این سازمان (ایران و عربستان) انتظارات را برای حصول توافق در خصوص طرح فریز تولید کاهش داده است.

علت کاهش دوباره قیمت نفت چیست؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، در پی افزایش تولید عراق و پس از اینکه ایران اعلام کرد تنها در صورتی در مذاکرات فریز تولید شرکت می‌کند که صادرکنندگان دیگر حق بازپس‌گیری کامل سهم بازار این کشور را به رسمیت بشناسند، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در حدود یک درصد کاهش یافت.

    رویترز نوشت: هر بشکه نفت برنت با افتی 61 سنتی نسبت به آخرین جایگاه جلسه گذشته خود، 49 دلار و 31 سنت معامله شد. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 66 سنت کاهش به 46 دلار و 98 سنت رسید. معامله‌گران اعلام کردند سقوط قیمت‌ها در نتیجه افزایش تولید خاورمیانه بوده است. جایی که صادرکنندگان نفت بنادر جنوبی عراق در ماه آگوست به طور متوسط 3.205 میلیون بشکه در روز نفت صادر کرده‌اند که از سطح متوسط ماه جولای فراتر بوده است. میانگین صادرات عراق در ماه جولای 3.202 میلیون بشکه در روز گزارش شده بود.

    از سوی دیگر ایران اعلام کرده که تنها در صورتی در مذاکرات ماه سپتامبر تولیدکنندگان نفت شرکت‌ خواهد کرد که کشورهای صادرکننده دیگر حق تهران را برای بازپس‌گیری کامل سهم بازار از دست رفته در دوران تحریم‌های غرب به رسمیت بشناسند.

    تحلیلگران معتقدند عدم توافق درون اوپک و به خصوص میان اعضای کلیدی این سازمان (ایران و عربستان) انتظارات را برای حصول توافق در خصوص طرح فریز تولید کاهش داده است.

    وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد: «با توجه به اینکه اصلاح قیمت برنت به سطح 51 دلار و 22 سنتی تکمیل نشد، نفت برنت احتمالا سطح حمایتی 48 دلار و 52 سنتی را به خود خواهد دید.»

    با وجود این، بارکلیز اعلام کرد که آمار بازار نفت (عرضه و تقاضا) منبع تقویت قیمت در سه‌ماهه پایانی سال جاری خواهد بود.

    برچسب ها