عصر خودرو

نهاوندیان:

رشد هدفمند، پایدار و هم افزایی شرط لازم در تحقق اهداف اقتصادی

عصر بازار- رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه برنامه جدی دولت گسترش و تعمیق پایدار فرصت های شغلی است گفت: رشد هدفمند، پایدار و هم افزایی شرط لازم و اساسی برای تحقق اهداف اقتصادی است.

رشد هدفمند، پایدار و هم افزایی شرط لازم در تحقق اهداف اقتصادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، محمد نهاوندیان روز یکشنبه در همایش «نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار» که در شهرستان ری برگزار شد، با تبریک هفته دولت و تشکر از خادمان ملت، افزود: در سه سال گذشته اقدامات گسترده ای در حوزه های مختلف آغاز شده و این مسیر رو به رشد، با قوت، سرعت و با دقت ادامه خواهد یافت.
    رئیس دفتر رییس جمهوری با طرح این سوال که وضعیت و عملکرد خود را باید با چه ملاکی مورد ارزیابی قرار دهیم، گفت: زمانی ضرورت پیشرفت، مفروض گرفته شده و میزان حرکت در مسیر رسیدن به آن مفروض اندازه گیری می شود، اما گاهی اصل پیشرفت مورد قبول است.
    دکتر نهاوندیان اظهار کرد: براساس سند چشم انداز بیست ساله قرار بود به طور متوسط کشور به رشد 8 درصدی دست یابد، اما بررسی کارنامه نیمه اول این سند نشان دهنده متوسط رشد کمتر از 2.7 است. همچنین براساس سند چشم انداز قرار بود ایران در اقتصاد و فناوری در سطح منطقه در رتبه اول باشد، اما بررسی 10 سال گذشته، نشان می دهد که در این مسیر نیز سرعت رشد از بعضی از کشورها منطقه نه تنها بیشتر نیست، بلکه کمتر هم شده است.
    رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: بررسی شاخص های مختلف اقتصادی نشان می دهد که در سال های گذشته هدف دستیابی به رشد پویا که از تأکیدات سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تحقق نیافته است، اما در سه سال گذشته رشد منفی 6.8 به رشد بالای 4 درصد رسیده ایم و امروز امیدواری و عزم جدی تری برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود دارد.
    دکتر نهاوندیان تأکید کرد: رشد هدفمند، پایدار و هم افزایی شرط لازم در تحقق اهداف اقتصادی است و صرفاً با شعار دادن و تکاپوی بیهوده، رشد پویا حاصل نمی شود.
    دکتر نهاوندیان با بیان اینکه دولت عدالت را شرط لازم برای پیشرفت و توسعه می داند، گفت: گفتمان اقتصاد مقاومتی نیز به دنبال پیشرفت همراه با عدالت است و معتقدیم در مسیر پیشرفت، کیفیت استفاده از امکانات هم اهمیت دارد و اینجاست که مسأله حقوق زنان به عنوان لازمه پیشرفت مورد توجه و تأکید قرار می گیرد.
    وی تأکید کرد: باید مسیر حرکت پویا و رشد اقتصادی، با تقید به قواعد بازی و حق استفاده برابر از فرصت ها پیموده شود.
    رئیس دفتر رئیس جمهوری اضافه کرد: چه بسا موضوع حق و حقوق در قوانین و مقررات به رسمیت شناخته می شود، اما در عرصه واقعیت جامعه تحقق نمی یابد. لذا برای تحقق یک حق غیر از به رسمیت شناخته شدن آن، وجود امکانات نیز ضروری است.
    وی توانمندسازی را لازمه تحقق حقوق زنان دانست و اظهار داشت: دولت یازدهم وظیفه خود را به طور اساسی و اصولی فرصت سازی برای رشد و پیشرفت متوازن و پایدار همه مردم و جامعه می داند.
    دکتر نهاوندیان دسترسی بانوان کشورمان به فرصت های آموزشی را از افتخارات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: امروز بانوان کشورمان در عرصه های مختلف حضور گسترده و روزافزونی دارند و این نشان دهنده حرکت رو به جلو است.
    وی گفت: بر خلاف نگاه افراطی به حقوق زنان، اسلام از دیدگاه رشد، مبتنی بر هم افزایی و تعاون برخوردار است و معتقد است با ایجاد فاصله و تضاد نمی توان به اهداف حقیقی دسترسی پیدا کرد.
    دکتر نهاوندیان اظهار کرد: جامعه ای که معتقد به بازی برد – برد و تعامل باشد، می تواند به اهدافی بالاتر و فراتر از تقابل دسترسی پیدا کند و این رمز پیروزی ملت ایران در سال های اخیر است.
    رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: ملت ایران در عرصه بین المللی توانست با نشان دادن اعتقاد به گفتگو، تعأمل برد – برد بزرگترین توفیقات را در این عرصه رقم بزند. بی تردید کسانی که مرتباً به تضاد و تقابل دامن می زنند، کمکی به پیشرفت کشور ندارند.
    دکتر نهاوندیان گفت: دولت معتقد است که نباید همه حوزه ها اعم از اقتصاد، فرهنگ و امور اجتماعی در اختیار دولت باشد، بلکه وظیفه دولت سیاست گذاری و فرصت سازی است و اگر همه آحاد جامعه فرصت شکوفایی یابند، کشور به گلستان تبدیل خواهد شد.
    وی افزود: اگر دولت وظیفه فراهم سازی رشد و شکوفایی مردم را به درستی انجام دهد، شاهد رشد پویا و پایدار در سطح جامعه خواهیم بود و این رویکردی است که نتیجه داشته است.
    دکتر نهاوندیان خاطر نشان کرد: نرخ مشارکت در 3 سال گذشته افزایش یافته و این نشان دهنده امید به آینده است و بزرگترین شاخص اقدامات دولت این است که روحیه امید در سال های اخیر رشد پیدا کرده است و امروز همه وظیفه داریم روحیه امید و عزم و اراده همگانی برای پیشرفت همراه با عدالت را تقویت کنیم.
    رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: بی تردید با بازتر شدن میدان سرمایه گذاری، فرصت های شغلی زیادتری ایجاد خواهد شد که مرد و زن می توانند از آن به صورت متوازن استفاده کنند و برنامه جدی دولت گسترش و تعمیق پایدار فرصت های شغلی است.
    همایش «نقش زنان در اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار» با هدف بررسی چگونگی نقش آفرینی گروه های مختلف بانوان در تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» با حضور مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان وخانواده، نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری، هاشمی استاندار تهران و جمعی از مدیران و بانوان شهرستان ری در مجتمع فرهنگی ورزشی فاطمه الزهرا(س) واقع در ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.
    در پایان این همایش از بانوان کارآفرین استان تهران تجلیل و قدردانی شد.

    برچسب ها