عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

قراردادهای جدید نفتی موجب ورود سرمایه و تکنولوژی‌های نوین می‌شود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: اجرای قراردادهای جدید نفتی موسوم به (IPC) سرمایه و تکنولوژی‌های نوین را به کشور وارد خواهند کرد.

قراردادهای جدید نفتی موجب ورود سرمایه و تکنولوژی‌های نوین می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، بیژن عالی‌پور در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صادرات نفت در کشور افزایش 3 برابری داشته است و ان‌شاءالله قراردادهای جدید نفتی (IPC) هر چه سریعتر روند خود در مجلس شورای اسلامی طی کند و به اجرا گذاشته شود.

    وی در خصوص آثار مستقیم اجرای قراردادهای جدید نفتی تصریح کرد: با اجرای این نوع از قراردادهای نفتی تکنولوژی‌های نوین و سرمایه‌گذار وارد کشور خواهد شد.

    عالی پور با اشاره به انتقادات مطرح شده به قراردادهای جدید نفتی در کشور خاطرنشان کرد: به هر حال در مملکت آزادی زندگی می‌کنیم و همه قادر به انتقاد از مسائل هستند. قراردادهای نفتی در حقیقت در صورت اجرایی شدن منجر به ورود سرمایه و تکنولوژی به کشور می‌شوند.

    وی افزود: برای مثال شرکت‌های چینی حفاری افقی را تنها تا 2 کیلومتر می‌توانند انجام دهند، در حالی که شرکت‌های آمریکایی و اروپایی قادر به حفاری افقی تا 15 کیلومتر نیز هستند و ان‌شاءالله هر چه سریعتر با رفع عیب و نقص‌هاییکه در خصوص قراردادهای جدید نفتی عنوان می‌شود، شاهد اجرایی شدن این نوع از قراردادها باشیم.

    برچسب ها