عصر خودرو

در گفتگو با علی شهرویی مطرح شد:

بهره برداری از سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیاردی ایران و ایتالیا

عصر بازار- معاون وزیر صنعت با اشاره به این که هنوز مدت زمان زیادی از اجرای برجام نگذشته است، تصریح کرد: هنوز مشکلات بانکی وجود دارد و بانک‌های بزرگ برای حضور در بازار مالی ایران تردید دارند که البته حل این مشکل نیازمند زمان است.

بهره برداری از سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیاردی ایران و ایتالیا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، منصور معظمی  با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های خارجی در حوزه صنعت گفت: پروژه تولید شیرآلات با مشارکت یک شرکت ایتالیایی در هفته دولت راه اندازی خواهد شد.

    معاون وزیر صنعت ادامه داد: سرمایه‌گذاری در این پروژه نزدیک 60 میلیارد تومان است و مطابق برنامه‌ریزی و مکاتباتی که انجام داده‌ایم امیدواریم تا پایان سال چند پروژه بزرگ دیگر را با همکاری شرکت‌های خارجی در بخش صنعت راه‌اندازی کنیم.

    وی افزود: هنوز مشکلات بانکی وجود دارد و بانک‌های بزرگ برای حضور در بازار مالی ایران تردید دارند که البته حل این مشکل نیازمند زمان است. ما نباید این را فراموش کنیم که مدت زیادی از اجرایی شدن برجام نگذشته است و برای خروج کشور از یک انزوای چند ساله مجبور هستیم زمانی را طی کنیم.

    معظمی تصریح کرد: پس از برجام شرکت‌های بزرگ جهانی و غول‌های مطرح در حوزه های صنعتی مانند شرکت‌های زیمنس، آلستوم، دایلم، هیوندای، ال جی، کشتی سازی دوو و همچنین شرکت‌های بزرگ چینی و ایتالیایی تمایل دارند تا با ایدرو همکاری داشته باشند.

    رئیس سازمان توسعه سرمایه‌گذاری های صنعتی سازمان گسترش با اشاره به ایجاد فرصت طلایی در دوران پسا برجام گفت: اکنون با زیمنس در زمینه ساخت واگن های پیشرفته و همچنین با شرکت دوو بزرگترین شرکت کشتی ساز کره‌ای، بحث های جدی برای شروع همکاری داریم.

    برچسب ها