عصر خودرو

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

تاسیس اولین بانک خارجی در کیش طی هفته آینده

عصر بازار: معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از تصویب دستورالعمل تاسیس بانک های برون مرزی توسط شورای پول و اعتبار در مناطق آزاد خبر داد.

تاسیس اولین بانک خارجی در کیش طی هفته آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی جیرفتی در خصوص تاثیر توافقات در جذب سرمایه گذاران خارجی بیان داشت: برای صحبت در خصوص تاثیر توافقات در جذب سرمایه گذاری خارجی کمی زود است؛ اما ورود سرمایه گذاران به بخش های مختلف اقتصادی افزایش یافته است.

    وی افزود: مذاکرات خوبی در دوماه گذشته و بعد از توافقات انجام شده، این مذاکرات با کشورهای آسیایی،اروپایی و  کشورهای منطقه برای پروژه های بزرگ و در مقیاس بین المللی انجام شده است.

    جیرفتی با اشاره به توافقات اخیر با سرمایه گذاران اروپایی حاضر در منطقه گفت: این سرمایه گذاران که از  فضای ایران شناخت کافی دارند نیز برای سرمایه گذاری ورود پیدا کرده اند.

    وی در خصوص میزان ورود گردشگر به کیش و رکود در بازار های کیش بیان داشت: بر اساس اطلاعات موجود آمار ورور گردشگر کاهش نداشته است؛ اما جزیره کیش به دلیل شرایط اقتصادی که در کل کشور حاکم است به عنوام بخشی از کشور دچار رکود شده است؛ با این حال چشم انداز وضعیت اقتصادی برای ماه های آینده بسیار خوب است.

    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: موانعی برای جذب سرمایه گذار در سالهای گذشته ایجاد شده است؛ همچنین بحث هایی به واسطه تحریم ها و شرایط اقتصادی درجزیره کیش حاکم شده بود و چون این جزیره منطقه اقتصادی محسوب می شود زودتر از سایر مناطق در کشورتحت تاثیر قرار گرفت؛ البته بسیاری از موانع مرتفع شده است.

    وی در خصوص مشکلات مربوط به فعالیت بانک های خارجی بیان داشت:  فعالیت بانک های خارجی نیز با مشکلاتی مواجه بود که با کمک بانک مرکزی و دولت  دستورالعمل تاسیس بانک های برون مرزی در مناطق آزاد توسط شورای پول و اعتبار تصویب شده است.

    جیرفتی افزود: اولین بانک خارجی نیز طی هفته آینده در کیش تاسیس خواهد شد.

    وی در خصوص وضعیت فضای فعالیت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری گفت: با دستورالعمل جدید و باهمکاری بانک مرکزی به دنبال تاسیس kifc  در کیش هستیم که فضایی آزادانه را برای فعالیت بانک ها و موسسات مالی و اعتباری  نسبت به سرزمین اصلی  به وجود خواهد آورد.

    معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از برنامه ریزی برای همایش بزرگ اقتصاد ایران و کیش با عنوان دروازه ورود و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور و بانک،بورس بیمه و خصوصی سازی در آبانماه خبر داد.

    برچسب ها