عصر خودرو

روحانی در همدان:

باید خصوصی‌سازی واقعی انجام دهیم

عصر بازار: رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید اقتصاد ایران را در دوران پساتحریم به گونه ای بسازیم که غیرقابل تحریم باشد، گفت: دوران تحریم نشان داد که اقتصاد کشور را باید به گونه ای بسازیم که قابل تحریم نباشد و این خواست ملت ایران، کارآفرینان و مسوولان کشور است.

باید خصوصی‌سازی واقعی انجام دهیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل اقتصادنیوز، حسن روحانی عصر دیروز در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان همدان گفت: هر چه پیوند ما با اقتصاد دنیا قوی تر شود، انزوا و تحریم کشور امکان ناپذیر و بسیار سخت می شود.

    روحانی با اشاره به اینکه توسعه با شعار و سخنرانی محقق نمی شود، اظهار داشت: اگر رقابت واقعی ایجاد کنیم، انحصار را از بین ببریم و خصوصی سازی واقعی انجام دهیم، حرکت اقتصاد کشور شتابان خواهد شد و این یک ضرورت است.

    رییس جمهور گفت: دولت و کارآفرینان بخش خصوصی در دوره کنونی باید برای پیشبرد اقتصاد کشور به یکدیگر اعتماد کنند.

    روحانی هدف نهایی در بخش اقتصاد را حفظ عزت کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای درون زا و برون نگر بودن بوده و این رسالتی است که همگان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

    رییس جمهور همچنین به اهمیت سرمایه گذاری های مشترک برای تقویت پایه های اقتصاد کشور و غیرقابل تحریم شدن آن اشاره کرد و گفت: اگر در ایران سرمایه گذاری مشترک ایجاد کنیم و محصولات مشترک را صادر نماییم، تحریم اقتصاد بسیار سخت تر خواهد شد.

    روحانی همچنین به اهمیت و جایگاه ویژه اشتغال در کشور اشاره و تصریح کرد: هدف نهایی ما ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است و عزت واقعی کشور با اشتغال برای جوانان ایجاد می شود و باید در این عرصه با تلاش دولت و کارآفرینان و بخش خصوصی به نقطه مطلوب برسیم.

    رییس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارآفرینان و سرمایه گذاران استان همدان اظهارداشت: امید اصلی برای رسیدن به ایرانی آبادتر و توسعه کشور، به کارآفرینان و بخش غیردولتی است.

    امسال سال عبور از تحریم‌ها است
    رییس جمهور همچنین درنشست خبری پایان سفر خود بار دیگر بر واگذاری امور در بخش های اقتصادی، کشاورزی، صنعت، خدمات و امور اجتماعی به مردم تاکید کرد و خواستار فعال شدن سازمان های مردم نهاد در این زمینه‌ها شد.

    روحانی با بیان اینکه سال جاری، سال جاذبه بیشتر ایران برای جهانیان و جذب بیشتر سرمایه گذاری خارجی است، تصریح کرد: امسال سال عبور از تحریم ها و شروع حرکت به سمت رونق اقتصادی و سالی است که ملت بزرگ توسط دیپلمات های عزیز و سرافراز توانستند منطق و حق خود را بر کرسی بنشانند.

    رییس جمهور افزود: امیدوارم در ماه های آینده که برجام به فرجام نهایی می رسد با شرایطی مواجه باشیم که ان‌شاالله تحریم ها کاملا برطرف شده و بتوانیم از مشارکت گسترده‌تر سرمایه‌گذاران‌ و کارآفرینان بهره‌مند بوده تا شاهد تحول و نشاط بیشتر در کشور باشیم.

    وی با بیان اینکه بعد از پایان تحریم شرایط کشور تغییر کرده و جذب سرمایه از بیرون کشور افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: همدان یکی از استان‌های پرجاذبه در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و اقدامات زیربنایی مثل توسعه راه، راه‌آهن و رفع مشکلات بخش آب که دولت در دست اقدام دارد نیز کمک زیادی به جذب بیشتر سرمایه‌ها خواهد کرد.

    برچسب ها