عصر خودرو

جهش ۱۱۴ درصدی در صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی

عصر بازار- مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در پنج ماه نخست امسال هشت میلیون و ۷۰۶هزار و ۲۵۲تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و ۵۹۸میلیون و ۵۳هزار و ۵۸۰دلار از پارس جنوبی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۱۱۴ و ارزش ۷۶ درصد افزایش داشته است.

جهش ۱۱۴ درصدی در صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، میزان صادرات میعانات گازی نیز همانند نفت پس از اجرا شدن برجام، شتاب گرفته است به طوری که در مقایسه با دوران تحریم، جهش قابل توجهی یافته است.
    اکنون میزان تولید میعانات گازی کشور به حدود روزانه 600 هزار بشکه رسیده که بیشتر آن صادر می شود.
    مرکز اصلی تولید و صادرات میعانات گازی کشور، پارس جنوبی است؛ این میعانات نوعی نفت فوق سبک است که از میدان های گازی برداشت می شود.
    «احمد پورحیدر» مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درباره آخرین وضعیت صادرات میعانات گازی از پارس جنوبی افزود: 12 میلیون و 202 هزار و 637 تن کالای غیر نفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش بیش از پنج میلیارد و 564 میلیون 461 هزار و 736 دلار به خارج از کشور صادر شده است.
    مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: صدور این میزان از محصولات، در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و ارزش به ترتیب 108 و 61 درصد رشد نشان می دهد.
    وی گفت: در مجموع در مدت یاد شده بیش از 20 میلیون و908 هزار و 889 تن کالا شامل میعانات گازی، پلی اتیلن سبک و سنگین، بوتان، پروپان، بوتن1، مونو و دی اتیلن گلایکول، بوتادین 1و3، متانول، جامبوواکس، پارازایلین، اورتوزایلین، پلی پروپیلن، استایرن مونومر، هوی اند، نفتا، گاز آمونیاک، کود اور و رافینیت به ارزش بیش از 9 میلیارد 162 میلیون و 515 هزار و 316 دلار از این منطقه به خارج از کشور صادر شده است.
    مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: صادرات این محصولات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی و ارزش به ترتیب 110 و 67 درصد افزایش داشت.
    پورحیدر، درباره خریداران محصولات پارس جنوبی نیز گفت: این محصولات بیشتر به کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، افغانستان، آذربایجان، ترکیه و هندوستان صادر شده است.

    برچسب ها