عصر خودرو

وزیر نفت عربستان:

بازار نفت در مسیر درست حرکت می کند

عصر بازار- خالد الفالح وزیر انرژی و صنعت و منابع معدنی عربستان گفت: بازار نفت در مسیر درست حرکت می کند و گمان نمی کنم که نیازمند دخالت زیاد باشد.

بازار نفت در مسیر درست حرکت می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، فالح در کنفرانس شورای کسب و کار عربستان و آمریکا که روز گذشته « جمعه » در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا برگزار شد، افزود: بازار نفت در مسیر درست درحال حرکت است و تقاضا به صورت کاملا رضایت بخش در سرتاسر جهان وجود دارد و گمان نمی کنیم که بازار نیاز به دخالت زیاد داشته باشد.
    وزیر انرژی، صنعت و منابع معدنی عربستان گفت: تاکنون هیچ گونه صحبتی برای توقف تولید صادرات نفت کشورهای عضو صادر کننده نفت (اوپک) مطرح نشده است و اگر توافقی در این خصوص و حتی در نشست آینده الجزایر مطرح شود، ریاض چون گذشته، نقشی مثبت را بازی خواهد کرد و در این خصوص آمادگی مشارکت (مبنی بر توقف تولید نفت) را خواهیم داشت.
    این درحالی است که چندی پیش عربستان اعلام کرد که در نظر دارد برای انعقاد توافقنامه های همکاری در زمینه انرژی با چین و ژاپن مذاکره کند؛ اقدامی که منشاء آن در کسری بودجه ای است که خود در نتیجه کاهش بهای جهانی نفت خام بوده است.
    خالد الفالح وزیر نفت عربستان چند ماه پیش نیز اعلام کرده بود که شرکت آرامکو با شرکت سی ان پی سی، و سینوپک چین در زمینه سرمایه گذاری پالایشگاهی، بازاریابی و پتروشیمی مذاکره کرده است.
    ریاض در سال 2016 با کسری بودجه 87 میلیارد دلاری مواجه است. کاهش بهای جهانی نفت به عنوان استوانه اصلی اقتصاد عربستان یکی از علل این امر به شمار می رود.
    جبار اللعیبی وزیر نفت عراق نیز امروز ضمن اعلام حمایت کشورش از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، خواستار ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای نفت در بازار جهانی شد.
    کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در حاشیه مجمع بین المللی انرژی (آی یی اف)، شامل تولید و مصرف کنندگان عمده از ٢٦ تا ٢٨ سپتامبر (پنجم تا هفتم مهر ماه) در الجزایر نشست مهمی را برگزار کنند.

    برچسب ها