عصر خودرو

آغاز خرید تضمینی چغندر قند;

شکر ارزان شد

عصر بازار- معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی از آغاز خرید تضمینی چغندر قند در کشور خبر داد و گفت: قیمت شکر در بازار رو به کاهش است و تا پایان هفته شاهد افت بیشتر نرخ این محصول خواهیم بود.

شکر ارزان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، حسن عباسی معروفان قیمت شکر در مراکز عمده فروشی درحال نزدیک شدن  به نرخ‌های مصوب دولت است، اظهارداشت: قیمت مصوب دولت برای شکر در مراکز عمده فروشی 2520 تومان در هر کیلو است ضمن اینکه روز گذشته نرخ این کالا در عمده فروشی‌ها به 2790 تا 2800 تومان رسیده بود.

    وی با اشاره به اینکه نرخ شکر در مراکز عمده فروشی تا هفته قبل از مرز 3200 تا 3300 تومان نیز گذشته بود، گفت: روز گذشته، خرید تضمینی چغندر قند از مناطق شمال غربی کشور شروع شده است، این محصولات تا پایان هفته جاری وارد کارخانه‌ها و تبدیل به شکر می‌شود و به بازار عرضه خواهد شد.

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه شکرهای وارداتی نیز وارد کشور و در کارخانجات تصفیه شده است، افزود: درحال حاضر این محصولات در بورس کالا عرضه می‌شوند ضمن اینکه سایر محموله‌ها نیز درحال تخلیه است.

    معروفان اضافه کرد: شرکت بازرگانی دولتی از 12 تیرماه 95 تاکنون 256 هزارتن شکر در بورس کالا عرضه کرده که از این میزان تا الان 110 هزارتن آن به فروش رفته است.

    به گفته این مقام مسئول موارد فوق سبب شده قیمت شکر در بازار شکسته و به نرخ‌های مصوب دولتی نزدیک شود.

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: این مساله همچنین نشان دهنده آن است که تقاضای کافی برای شکر وجود ندارد چراکه اگر متقاضی زیاد بود تمام 256 هزارتن محصول عرضه شده، به فروش می‌رفت.

    معروفان با بیان اینکه تقریبا بیش از 130 هزارتن شکر نیز توسط کارخانجات بخش خصوصی در بورس کالا عرضه شده است، گفت: کارخانجات از این میزان عرضه حدود 90 درصد آن را به فروش رسانده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه تقریبا از 10 روز قبل قیمت شکر در بازار روبه کاهش بوده است، اضافه کرد: آخرین قیمتی که ما روز گذشته از بازار گرفتیم حدود 2790تا 2800 تومان بوده است.

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه ممکن است قیمت‌ در استان‌های مختلف با توجه به مسائل حمل و نقل و غیره متفاوت باشد، گفت: با توجه به شرایط موجود قیمت شکر تا پایان هفته باید به حدود 2600 تومان برسد.

    معروفان تصریح کرد: هر کس که از ما شکر خریداری و احتکار کرده است، اگر آن را به فروش نرساند ضرر می‌کند چرا که بزودی تولید داخل نیز وارد بازار خواهد شد و این افراد باید حدود یکسال صبر کنند تا بتوانند کالای خود را به فروش برسانند.

    وی در پایان مجموع عرضه شکر در بورس کالا و عرضه مستقیم در بازار را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در مجموع ما از 12 تیرماه 95 تاکنون حدود 535 هزار و 200 تن شکر در بورس کالا و عرضه مستقیم در بازار توزیع کرده‌ایم که نزدیک به 377 هزار و 900 تن آن به فروش رفته است.

    برچسب ها