عصر خودرو

کارت های اعتباری بین المللی ابزاری کارآمد در مبادلات مالی

عصر بازار- کارت‌های اعتباری بین المللی سبب سهولت پرداخت در تعاملات مالی می‌شود و می‌تواند در جذب گردشگران، تجار و بازرگانان نقش مهمی داشته باشند و نیازهای مردم در سفرهای خارجی را رفع کند.

کارت های اعتباری بین المللی ابزاری کارآمد در مبادلات مالی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا غفوری کارشناس اقتصادی در خصوص کارت های اعتباری بین المللی گفت: کارت‌های هدیه دلاری همیشه در اقتصاد ایران وجود داشته و با سقف اعتبارهای مختلفی از جمله 1000 دلار فعالیت می‌کرد و برخی ارائه دهندگان و شرکت‌ها در این عرصه فعال بودند. این گونه کارت‌ها سقف مشخصی  اعتبار دارند و مردم می‌توانند آن را خریداری کنند که پس از استفاده امکان شارژ مجدد وجود دارد.

    وی در ادامه افزود: این کارت‌های اعتباری ارزی معمولا مختص استفاده تجار نیست و برای خریدهای خاص و کوچک طراحی شده و نمی‌تواند تأثیر زیای در رونق کسب و کار داشته باشد اما مستر کارت یا ویزا کارت کارکردهای متفاوت و البته مهم‌تری خواهد داشت.

    این کارشناس بانکی در مورد کارکرد کلی کارت‌های اعتباری بین المللی اظهار داشت: این کارت‌ها سبب سهولت پرداخت در تعاملات مالی می‌شود و می‌تواند در جذب گردشگران، تجار و بازرگانان نقش مهمی داشته باشند و نیازهای مردم در سفرهای خارجی را رفع کند و امکان خرید مقالات برای دانشجویان و حضور در همایش‌های بین‌المللی را برای اساتید و محققان فراهم آورد.

    غفوری در ادامه افزود: استفاده از کارت‌های اعتباری با توجه به گسترش تعاملات جهانی ضروری است و شرکت‌ها و بانک‌های مختلف آسیایی و اروپایی آن را ارائه می‌دهند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

    وی در پایان تأکید کرد: ما باید زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم را فراهم کنیم تا بتوانیم هم خود کارت‌های اعتباری صادر کنیم و هم از کارت‌های اعتباری جهانی و معتبر استفاده نماییم.

    برچسب ها