عصر خودرو

ارزش ذاتی وساپا "۶۱۳" ریال بیشتر از ارزش بازاری

عصر بازار- برای تهیه ی این گزارش از صورت وضعیت پورتفوی ۱ ماهه منتهی به ۳۱/۰۵/۹۵ ، اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۳ ماهه منتهی به ۳۱/۰۳/۹۵ حسابرسی نشده ،  پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به ۳۰/۱۲/۹۵حسابرسی نشده استفاده شده است . بر این اساس ترکیب سرمایه گذاری های شرکت به شکل زیر می باشد. بخش عمده ی پرتفوی وساپا به سهام شرکتهای بورسی اختصاص دارد.

ارزش ذاتی وساپا "۶۱۳" ریال بیشتر از ارزش بازاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، بهای تمام شده ی این پرتفوی 9,056,204 میلیون ریال است، کاهش ارزش این پرتفوی  نیز 1,680,156 میلیون ریال می باشد، همچنین وساپا مالک 20درصد ورنا  و 20 درصد حق تقدم ورنا، 10 درصد خساپا و 6.48 درصد گسترش نفت و گاز پارسیان می باشد. مالکیت شرکت در سایر سهم های بورسی کمتر از 3 درصد می باشد.

    براساس این گزارش، برای محسابه ارزش روز پرتفوی غیر بورسی شرکتهای سود آور از روش P/E استفاده شده، به این صورت که P/E  را 5 در نظر گرفته و EPS  شرکتهای سود آور را درآنها ضرب کرده که به این صورت ارزش روز شرکتهای سودآور غیر بورسی محاسبه شده، برای به دست آوردن ارزش کل نیز تعداد سهام هر شرکت غیر بورسی را در ارزش روز آن ضرب کرده و از بهای تمام شده کسر کرده ایم، همچنین ارزش روز سایر شرکتها برابر با بهای تمام شده آنها لحاظ شده است.

    به این ترتیب بهای تمام شده پرتفوی غیر بورسی طبق صورت وضعیت پرتفوی یکماهه شرکت مبلغ 2,591,499 میلیون ریال می باشد، افزایش ارزش پرتفوی غیر بورسی هم طبق روشی که اشاره شد مبلغ 582,107 میلیون ریال محاسبه می شود.

    از این رو طبق جدول زیر NAV  شرکت مبلغ ریال محسابه می شود.
     


    لازم به ذکر است که حقوق صاحبان سهام از اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای 3 ماهه منتهی به 31/03/95 حسابرسی نشده استخراج شده است . ذخیره ی کاهش ارزش نیز در صورت های مالی  0 میلیون ریال در نظر گرفته شده است. لذا براین اساس ارزش ذاتی وساپا 1,881 ریال می باشد.

    تحلیلگر : معصومه فرشادفر

    برچسب ها