عصر خودرو

مدیرعامل فرابورس ایران در سومین همایش مهندسی مالی و بیمسنجی ایران مطرح کرد:

تامین مالی اقتصاد دانش‌بنیان با مدیریت نوآوری در فرابورس ایران

عصر بازار- مدیرعامل فرابورس ایران در نخستین روز از سومین همایش مهندسی‌ مالی و بیمسنجی ایران (FINACT-IRAN ۲۰۱۶) که صبح روز جاری با هدف تشویق برای ارتقای تحقیقات در زمینه‌ ریاضیات مالی و بیمسنجی در سطح بین‌المللی و گسترش شبکه افراد ذینفع در این حوزه برگزار شد؛ مهمترین رسالت و اولویت این رکن بازار سرمایه را کمک به تامین مالی تمامی صنایع و حوزه‌های اقتصادی کشور عنوان کرد.

تامین مالی اقتصاد دانش‌بنیان با مدیریت نوآوری در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، امیر هامونی با بیان اینکه در تلاش برای افزایش ارزش بازار سرمایه و فرابورس ایران هستیم، گفت: در کنار این هدف یکی از مهمترین رسالت‌ها و اولویت‌های خود را کمک به تامین مالی تمامی صنایع اعم از صنایع دانش‌بنیان و بنگاه‌های اقتصادی نوپا که پتانسیل رشد در میان مدت تا بلندمدت را دارا هستند می‌دانیم و در این راستا اقدامات خوبی را کلید زده‌ایم.

    وی با طرح این موضوع که در چند سال گذشته پارادایم بازار سرمایه تغییر کرده و در حال حاضر علاوه بر معاملات سهام شاهد دادوستد انواع اوراق بدهی، گواهی ثبت اختراع یا Patent و ... نیز در بازار سرمایه و به‌طور مشخص فرابورس ایران هستیم، افزود: از آنجا که بحث حرکت پایه‌های اقتصادی کشور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان بیش از پیش مورد توجه و تمرکز دست‌اندرکاران اقتصادی کشور و دولتمردان قرار گرفته است، لزوم مدیریت نوآوری به کمک سازوکارهای موجود در بازار سرمایه بیش از گذشته پررنگ و حیاتی تلقی می‌شود که بر این اساس در فرابورس ایران تلاش می‌کنیم به کمک صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه (VC)، تابلوی شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار SME و بازار دارایی فکری به تامین مالی هر چه موثرتر و البته پایدار اقتصاد دانش‌بنیان کمک کنیم.

    هامونی همچنین اشاره‌ای نیز به معاملات اسناد خزانه اسلامی به‌عنوان توسعه دهنده بازار بدهی کشور داشت و ادامه داد: دادوستد این اسناد که به‌منظور تامین مالی دولت در چرخه ابزارهای نوین معاملاتی فرابورس ایران قرار گرفت، از آبان ماه سال گذشته و حدود یکماه پس از آغاز معاملات این اوراق به شدت افزایش یافت و هم‌اکنون شاهد بازار به نسبت عمیقی در خصوص این اوراق هستیم که البته پیش‌بینی می‌شود با پذیرش 7 هزار و 500 میلیارد تومان دیگر اسناد خزانه اسلامی بیش از پیش به هدف توسعه روزافزون بازار بدهی کشور و تامین مالی دولت از درگاه بازار سرمایه نزدیک شویم.

    مدیرعامل فرابورس ایران در بخش دیگری از سخنان خود وجود موسسات رتبه‌بندی اعتباری را یکی از پیش‌نیازهای اصلی توسعه بازار بدهی عنوان و اظهار کرد: برای جذابیت هرچه بیشتر بازار بدهی بازار سرمایه برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باید موسسات رتبه بندی، ناشران منتشر کننده اوراق بدهی را با توجه به رتبه اعتباری و عملکرد و شفافیتی که دارند، رتبه‌بندی کنند تا ناشری که کارنامه بهتری دارد، از امتیاز بالاتری برخوردار باشد.

    لازم به ذکر است؛ سومین همایش مهندسی‌ مالی و بیمسنجی ایران تا هشتم شهریور ماه به‌منظور بررسی موضوعاتی از قبیل مدیریت ریسک مالی و اعتباری، قیمت‌گذاری مالی و بیمه، آمار و بیمسنجی و ... در پژوهشگاه دانش‌های ‌بنیادی برگزار خواهد شد.

    برچسب ها