عصر خودرو

طی هفته گذشته در بورس کالا رقم خورد؛

رشد ۳۹ درصدی حجم معاملات گواهی سکه

عصر بازار- طی هفته اخیر در مجموع ۴۸۳ قطعه سکه بهار آزادی به ارزش ۵میلیارد و ۳۶۹ میلیون ریال در قالب گواهی سپرده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت که نسبت به هفته گذشته رشد ۳۹ درصدی را تجربه کرد.

رشد ۳۹ درصدی حجم معاملات گواهی سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، معاملات گواهی سپرده سکه طلا که از اسفند سال گذشته در بورس کالای ایران راه اندازی شد و از تیرماه امسال نیز امکان معاملات آنلاین آن در سامانه برخط سهام فراهم شد، در مسیر رشد قرار گرفته است. به گفته کارشناسان با توجه به ارائه مجوز سازمان بورس به صندوق های سرمایه گذاری برای ورود به معاملات گواهی سپرده کالایی، به زودی شاهد رشد قابل توجه این بازار خواهیم بود. در همین راستا به تازگی صندوق سرمایه گذاری گنجینه آرمان شهر به عنوان نخستین صندوق در این زمینه از سازمان بورس مجوز گرفته تا طلا در پرتفوی این صندوق قرار گیرد.

    براساس این گزارش، هفته گذشته 483 سکه در 21 نوبت معاملاتی مورد معامله قرار گرفت که بررسی معاملات بیانگر آن است که در پنج روز معاملاتی هفته گذشته قیمت ها نزولی بوده است.

    همچنین بیشترین حجم معاملات در روز سه شنبه با انعقاد 121 سکه طلا به ارزش یک میلیارد 343 میلیون ریال اختصاص داشت. این در شرایطی است که کمترین حجم معاملات در روز شنبه هفته گذشته با 83 معامله و ارزش حدود 927 میلیون ریال ثبت شد.

    امروز نیز حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران به 75 سکه و ارزش 829 میلیون ریال رسید.

    بنابراین گزارش، براساس ابلاغیه اخیر سازمان بورس و اوراق بهادار، سرمایه گذاری در گواهی سپرده کالایی برای صندوق های سرمایه گذاری مجاز شده است که براساس این ابلاغیه، صندوق های سرمایه گذاری «در سهام»، «مختلط» و «در اوراق بهادار با درآمد ثابت» می توانند با اضافه کردن موضوع امکان سرمایه گذاری در «گواهی سپرده کالایی» در اساسنامه و امیدنامه خود و طی تشریفات مقرر، حداکثر تا 5 درصد از کل دارایی های صندوق را در این اوراق بهادار سرمایه گذاری کنند.

    برچسب ها