عصر خودرو

قراردادهای معدنی ۵.۵ میلیارد دلاری ونزوئلا با شرکت‌های چینی و کانادایی

عصر بازار- رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد این کشور قراردادهایی ۵.۵ میلیارد دلاری را با شرکت‌هایی چینی و کانادایی برای توسعه معادن خود به امضا رسانده است.

قراردادهای معدنی ۵.۵ میلیارد دلاری ونزوئلا با شرکت‌های چینی و کانادایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شرکت معدن‌کار باریک، بزرگترین تولیدکننده طلای دنیا در بیانیه‌ای اعلام کرد با دعوت دولت ونزوئلا، این شرکت به بررسی اطلاعات مربوط به فرصت‌های معدن‌کاری در این کشور خواهد پرداخت.

    نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد،‌ دولت قراردادی معدنی را به ارزشی بیش از 5.5 میلیارد دلار با شرکت‌های معدنکاری نظیر باریک کانادا و شاندونگ چین امضا کرده است.

    سخنگوی شرکت کانادایی به پرسش‌های مرتبط با برنامه‌های توسعه و هزینه در ونزوئلا پاسخی نداده است. اما مادورو در نشستی تلویزیونی با مدیران اجرایی شرکت‌های معدنکار خارجی گفت: ما امروز تعهدنامه‌هایی برای انجام سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی به ارزش بیش از 5.5 میلیارد دلار را به امضا می‌رسانیم.

    این توافق بخشی از برنامه ونزوئلا برای کاهش بحران اقتصادی این کشور خواهد بود؛ بحرانی که منجر به قحطی غذا و اقلام مصرفی اولیه شده است.

    اوایل این ماه، مادورو اعلام کرد ونزوئلا قراردادهایی با ارزش بیش از 4.5 میلیارد دلار را با شرکت‌های داخلی و خارجی به امضا رسانده است و همچنین انتظار می‌رود تا در روزهای آینده ارزش قراردادهای سرمایه‌گذاری امضا شده در بخش معدن به 20 میلیارد دلار برسد. با وجود این هنوز مشخص نیست که آیا این 5.5 میلیارد دلار بخشی از سرمایه‌گذاری وسیع 20 میلیارد دلاری است یا خیر؟

    برچسب ها