عصر خودرو

طی مرداد ماه رقم خورد؛

رشد ۵۷ درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران

عصر بازار- طی مردادماه در حالی حدود ۲.۷ میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که نسبت به ماه قبل به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد ۵۷ و ۲۶ درصدی را تجربه کرد.

رشد ۵۷ درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در این مدت تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله حدود یک میلیون تن انواع کالا به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود که به لحاظ حجم و ارزش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ترتیب با رشد 52.8 و 13.7 درصدی مواجه شده است.

    رشد معاملات فولاد

    در این تالار بیش از 587 هزار تن انواع محصولات فولادی، 440 هزار تن سنگ آهن، حدود 24 هزار تن انواع مس، 7630 تن انواع آلومینیوم،580 تن سولفور مولیبدن، 60 تن شمش روی و 6 تن کنسانتره فلزات گرانبها مورد معامله قرار گرفت و به لحاظ حجم، کلیه گروه های کالایی مذکور با افزایش حجم معاملات مواجه شده اند که از جمله آنها می توان به افزایش 5 درصدی حجم معاملات محصولات فولادی،27 درصدی حجم محصولات مسی و 300 درصدی حجم معاملات سنگ آهن صادراتی اشاره کرد. در این ماه همچنین 115 کیلوگرم شمش طلا در بورس معامله شد.

    رشد 40 درصدی حجم معاملات ماهیانه شکر

    تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران نیز  طی مردادماه امسال شاهد معامله 659 هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش بیش از 7 هزار میلیارد ریال بود که در مقایسه با تیرماه به ترتیب از رشد 272 و 151 درصدی حجم و ارزش معاملات برخوردار شد. در این تالار 123 هزار تن شکر در حالی به ارزش بیش از 3 هزار میلیارد ریال توشط مشتریان خریداری شد که نسبت به ماه ماقبل به ترتیب از نظر حجم و ارزش معاملات رشد 39.6 و 52.5 درصدی را  تجربه کرد. جو دامی نیز دیگر کالایی بود که با معامله 493 هزار تن رکورد افزایش حجم 500 درصدی را در این ماه تجربه کرد. از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می توان به داد و سند یکهزار تن روغن خام، 33 هزار تن ذرت ، 200 تن مرغ منجمد، 4 هزار تن گندم، 885 تن کنجاله و 2 هزار تن برنج اشاره کرد.

    افزایش حجم معاملات تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی

    طی مرداد ماه همچنین بیش از یک میلیون تن انواع کالا در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی در دو بخش داخلی و صادراتی مورد معامله قرار گرفت.  در این مدت ارزش معاملات انواع فرآورده های نفت و پتروشیمی در این تالار از مرز 13 هزار میلیارد ریال عبور کرد که نسبت به خرداد ماه به لحاظ حجم و ارزش به ترتیب رشد 19 و 9.5 درصدی را تجربه کرده است.

    در تالار فرآورده های نفت و پتروشیمی حدود 382 هزار تن انواع قیر ، 211 هزار تن انواع مواد پلیمری ، 299 هزار تن وکیوم باتوم، 78 هزار تن انواع مواد شیمیایی و 57 هزار تن لوب کات توسط مشتریان خریداری شده است و از دیگر فرآورده های نفتی و پتروشیمی که در مدت مذکور معامله شد می توان به داد و ستد حدود 23 هزار تن گوگرد، 150 تن گاز آرگون، 1100 تن سلاپس واکس و 2200 تن عایق رطوبتی اشاره کرد. در این تالار حجم معاملات وکیوم باتوم و قیر به ترتیب حدود 63.7 و 31.9 درصد نسبت به خرداد ماه افزایش داشت. گروه های کالایی گوگرد، گازها و روغن  نیز رشد حجم معاملات را در این تالار تجربه کردند.

    برچسب ها