عصر خودرو

در گفت‌وگو با سبحانی شرح داده شد:

جزییات دو عرضه بلوکی خصوصی سازی در فرابورس

بزرگترین واگذاری سال در نیمه شهریور کلید می‌خورد

عصر بازار- مشاور سازمان خصوصی سازی از عرضه بلوکی دو شرکت پتروشیمی در اوایل هفته آینده از طریق فرابورس خبر داد و گفت: دوشنبه هفته آینده ۱۱۷ جایگاه سوخت در سراسر کشور به مزایده گذاشته می‌شود.

جزییات دو عرضه بلوکی خصوصی سازی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، جعفر سبحانی با اعلام جزییات عرضه‌های بلوکی سازمان خصوصی سازی در شهریور ماه امسال گفت: طی روز یکشنبه 14 شهریور ماه امسال 80 درصد از سهام شرکت پتروشیمی دماوند معادل 10 هزار سهم به قیمت پایه 136 میلیون و 949 هزارو 152 تومان به طور یکجا از طریق فرابورس عرضه می‌شود.

    به گفته وی وجه معامله این دارایی به صورت 10 درصد نقد طی مهلت 20 روز کاری و مابقی به صورت اقساط مساوی شش ماهه طی 8 سال از طریق کارگزاری خبرگان سهام روانه میز فروش فرابورس می‌شود.

    مشاور رییس سازمان خصوصی سازی در ادامه افزود: در روز دوشنبه 15 مرداد ماه امسال نیز تعداد 8 میلیون سهم معادل 20 درصد از سهام شرکت پتروشیمی ابن سینا همدان به صورت یکجا و تجمیعی در فرابورس عرضه می‌شود.

    سبحانی عنوان کرد: قیمت پایه هر سهم این دارایی دو هزار و 149 تومان و یک ریال است که از طریق کارگزاری بانک آینده روانه میز فروش فرابروس می شود. در عین حال وجه این معامله به صورت 15 درصد نقد طی مهلت 20 روز کاری و مابقی به صورت اقساط مساوی شش ماهه طی 7 سال تسویه می‌شود.

    وی با بیان این که سازمان خصوصی سازی به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی هر دو دارایی مذکور را واگذار می کند، از برگزاری بزرگترین مزایده امسال در نیمه شهریور ماه خبر داد و گفت: در روز دو شنبه هفته آینده مزایده 117 جایگاه سوخت رسانی به عنوان بزرگترین واگذاری سال و به ارزش 700 میلیارد تومان در 25 استان کشور برگزار خواهد شد.

    سبحانی ادامه داد: طی سال گذشته عرضه سهام جایگاه های سوخت در بهترین شرایط  به 20 جایگاه نمی‌رسید و مزایده ها از 5 یا 9 استان کشور فراتر نمی رفت. در عین حال سال قبل پرداخت 40 درصد حصه نقدی با اقساط دوساله به عنوان شرایط  واگذاری جایگاه های سوخت عنوان می شد. این در حالی است که امسال 117 جایگاه سوخت رسانی با شرایط پرداخت 30 درصد حصه نقدی و تسویه طی مدت سه یا چهار سال در 25 استان به مزایده گذاشته شده است.

    مشاور سازمان خصوصی سازی از نشست خبری پوری حسینی در دوشنبه این هفته خبرداد و عنوان کرد: چنانچه  شستا بدهی معوق خود از بابت اقساط واگذاری سهام شرکت های ذوب آهن و هلدینگ خلیج فارس را تسویه کند، سازمان خصوصی سازی از آگهی عرضه این دارایی ها مثل مخابرات ایران  صرفه نظر خواهد کرد.

    برچسب ها