عصر خودرو

اوراق مسکن ۱۰ هزار تومان ارزان شد

عصر بازار- بررسی روندی معاملات فرابورس طی دو هفته اخیر حاکی از کاهش حدود ۱۰ هزار تومانی اوراق حق تقدم مسکن است، اوراقی که تا اواسط مرداد مرز ۱۰۰ هزار تومان را رد کرده بود.

اوراق مسکن ۱۰ هزار تومان ارزان شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، تیرماه امسال پس از اقدام دولت در کاهش نرخ سود بانکی، قیمت اوراق حق تقدم مسکن نیز به تبع آن افزایش یافت، به‌طوریکه در نیمه‌های مردادماه امسال به مرز حدود 100 هزار تومان برای هر برگه رسید.

    افزایش این اوراق به نوعی برنامه‌های بانک مسکن برای ارائه تسهیلات را تحت تاثیر قرار داد به‌طوریکه رغبت مردم برای ورود به بازار مسکن از طریق اوراق حق تقدم به شدت کاهش یافت. رویه مذکور سرانجام باعث شد تا وزیر راه و شهرسازی وعده افزایش عرضه اوراق را بدهد.

    آخوندی اواسط مردادماه گفت:« به دنبال افزایش عرضه اوراق حق تقدم هستیم  و فکر می‌کنم تا یک هفته آینده با افزایش عرضه قیمتها کاهش می‌یابد.»

    بازار فرابورس خیلی زود به این اظهارات واکنش نشان داد به‌طوریکه 24 ساعت بعد نرخ اوراق حق تقدم مسکن حدود 1000 تومانی کاهش یافت. حال پس از حدود دو هفته نرخ این اوراق به کمتر از 90 هزار تومان کاهش یافته است. از سوی دیگر مجوز بانک مرکزی برای شکستن انحصار بانک مسکن در اوراق حق تقدم نیز در این کاهش قیمت تاثیرگذار بوده است.

    بر این اساس سایر بانک‌ها نیز با چراغ سبز بانک مرکزی می‌توانند اوراق حق تقدم مسکن را عرضه کنند که بی شک رقابت ایجاد شده در نهایت منجر به کاهش بیش از پیش اوراق می‌شود.

    طی معاملات امروز فرابورس نرخ اوراق حق تقدم به زیر90 هزار تومان رسیده است.

    برچسب ها