عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد

واگذاری برخی میادین نفتی با ترک تشریفات

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت در پاسخ به این سوال که قرار است برخی از میادین نفتی در قالب قراردادهای جدید به صورت ترک تشریفات و بدون برگزاری مناقصه واگذار خواهد شد گفت: این موضوع کاملا بستگی به استقبال شرکت کنندگان دارد.

واگذاری برخی میادین نفتی با ترک تشریفات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، علی کاردر در پاسخ به این سوال که گفته شده است برخی از میادین نفتی در قالب قراردادهای جدید به صورت ترک تشریفات و بدون برگزاری مناقصه واگذار خواهد شد،گفت: این موضوع کاملا بستگی به استقبال شرکت کنندگان دارد.

    وی ادامه داد: اگر شرکت کننده‌ای نباشد راهی جز این که میدان بدون برگزاری مناقصه واگذار شود نیست.

    مدیرعامل شرکت ملی نفت در پاسخ به این سوال که شما قراردادهای محرمانگی با برخی از شرکت های خارجی امضا می کنید که این موضوع مشکل ساز خواهد شد، گفت: اینها قرارداد نیست بلکه توافق‌نامه‌های مطالعاتی است که در آن طرفین تعهد می کنند اطلاعات درز نکند.

    کاردر تصریح کرد: در قرارداد به طور سفت و سخت گفته شده است اگر این اطلاعات درز پیدا کند می توانیم به محاکم بین المللی شکایت کنیم و خسارت دریافت کنیم.

    بر اساس این گزارش ، هر چند معاون وزیر نفت در این گفت‌وگوی کوتاه اعلام کرده است برای واگذاری میادین نفتی و گازی به شرکت‌های خارجی در قالب قراردادهای جدید صنعت نفت مناقصه برگزاری می‌شود اما انعقاد تفاهم نامه محرمانه با برخی از شرکت های خارجی از شرایط مناقصه نیست زیرا اطلاعات یک شرکت از دیگر شرکت ها در صورت برگزاری مناقصه در مورد میدان نفتی و گازی بیشتر است و این از مهمترین ابهاماتی است که توسط معاون وزیر نفت پاسخ داده نشد.

    برچسب ها