عصر خودرو

معاون زنگنه خبر داد:

ظرفیت صادرات فرآورده نفتی ایران به ۵۰۰ هزار بشکه رسید

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به ظرفیت صادرات روزانه ۵۰۰ هزار بشکه انواع فرآورده نفتی، گفت که از سال آینده واردات بنزین متوقف می شود.

ظرفیت صادرات فرآورده نفتی ایران به ۵۰۰ هزار بشکه رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عباس کاظمی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت راه اندازی طرح‌های جدید بنزین سازی کشور، گفت: طرح بنزین سازی پالایشگاه نفت بندرعباس تا 20 شهریورماه پیش راه اندازی و پیش بینی می شود تا آبان ماه سال جاری به طور کامل راه‌اندازی شود.

    معاون وزیر نفت همچنین با اشاره به افزایش صادرات انواع فرآورده‌های نفتی از ایران، تصریح کرد: برای اولین بار در طول تاریخ یکصد ساله صنعت نفت روزانه 400 هزار بشکه انواع فرآورده نفتی توسط ایران به بازارهای منطقه ای و جهانی صادر می شود.

    مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اعلام اینکه هم اکنون برای افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی به ویژه گازوئیل در بنادر و پایانه‌های نفتی با محدودیت‌های زیرساختی روبرو هستیم، اظهار داشت: در شرایط فعلی امکان صادرات انواع فرآورده نفتی تا سقف 500 هزار بشکه در روز وجود دارد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون توسعه و تجهیز پایانه‌ها و بنادر نفتی کشور برای افزایش صادرات انواع فرآورده نفتی در حال انجام است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود بر اساس برنامه زمانبندی تا سه ماه آینده چهار اسکله  موجود در پایانه نفتی ماهشهر  به 5 اسکله افزایش یابد که در این صورت امکان افزایش بیشتر صادرات انواع فرآورده‌های نفتی وجود دارد.

    کاظمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برخی فرآورده‌های نفتی همچون نفت سفید، گازوئیل، نفت کوره و سوخت جت به خارج از کشور صادر می‌شود، تبیین کرد: از سوی دیگر به زودی با راه اندازی طرح بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس حجم واردات بنزین به 5 میلیون لیتر در روز کاهش می یابد.

    معاون وزیر نفت با اشاره به برنامه توقف واردات بنزین از سال 96، خاطرنشان کرد: با بهره برداری از طرح‌های جدید امکان خودکفایی از واردات بنزین تا سال آینده وجود دارد.

    برچسب ها