عصر خودرو

وزارت بازرگانی آمریکا خبر داد

رشد اقتصادی کمتر از انتظار آمریکا در سه ماهه دوم ۲۰۱۶

عصر بازار- وزارت بازرگانی آمریکا از کاهش رشد اقتصادی کمتر از میزان مورد انتظار این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ خبر داد.

رشد اقتصادی کمتر از انتظار آمریکا در سه ماهه دوم ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری 1.1 درصد رشد کرده است.

    این میزان رشد از میزان پیش بینی شده و مورد انتظار در 1.2 درصدی پایین تر بوده است.

    رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه نخست سال جاری 0.8 درصد برآورد شده است و رشد اقتصادی که اخیرا اعلام شده است بخشی از ناکامی این کشور در ماه های ژانویه تا مارس را برطرف کرده است.

    بنا به اعلام وزارت بازرگانی آمریکا در این مدت سرانه هزینه کرد مردم افزایش، سرمایه گذاری‌های ثابت در مناطق غیر شهری کاهش، صادرات افزایش و هزینه کردهای عمومی فدرال در این کشور کاهش یافته است.

    سرمایه گذاری‌های ثابت در آمریکا به خصوص در حوزه تجهیزات و سرمایه گذاری های شهری، 2.5 درصد کاهش یافت و از رشد اقتصادی 0.42 درصدی در این کشور جلوگیری کرد.

    هزینه‌کردهای عمومی فدرال دولت آمریکا نیز 1.5 درصد در سه ماهه دوم سال جاری کاهش یافته است، این شاخص در سه ماهه نخست سال جاری نیز 0.9 درصد کاهش را تجربه کرده بود.

    علی رغم اینکه بانک مرکزی آمریکا تداوم تهدیدها علیه اقتصاد آمریکا را در کوتا مدت رد کرده است در نشست ماه گذشته خود نرخ بهره را در این کشور افزایش نداد.

    کارشناسان معتقدند که بانک مرکزی آمریکا می تواند نرخ بهره در این کشور را در ماه سپتامبر افزایش دهد، اما 71 درصد از 62 نفر کارشناسی که وال استریت ژورنال با‌ آنها مصاحبه کرده است اعلام کرده اند که بانک مرکزی این کشور احتمالا تا ماه دسامبر برای افزایش نرخ بهره در این کشور دست نگه خواهد داشت.

    برچسب ها