عصر خودرو

راه اندازی طرح آهن اسفنجی فولاد میانه تا ابتدای زمستان

عصر بازار- بخش آهن اسفنجی طرح استانی فولاد میانه تا ابتدای زمستان جاری راه اندازی می شود.

راه اندازی طرح آهن اسفنجی فولاد میانه تا ابتدای زمستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  دنیای معدن، رییس هیات عامل ایمیدرو پس از بازدید از طرح فولاد میانه و برگزاری نشست با مجری، پیمانکاران و مشاوران این طرح خبر داد که پروژه فولاد میانه از جمله طرح های استانی فولاد است که در سال جاری به مدار تولید می پیوندد.  مهدی کرباسیان تصریح کرد: تا انتهای سال 95 بخش آهن اسفنجی چهار طرح استانی فولاد راه اندازی خواهند شد. طرح فولاد میانه از جمله پروژه هایی است که از سیستم «احیای مستقیم ایرانی پِرِرد» (PERED) بهره می برد که توسط متخصصان داخلی بومی سازی و به ثبت رسیده است.

    وی اشاره ای به شرایط ابتدای دولت یازدهم در سال 92 کرد و گفت: طرح های توسعه ای کشور از جمله پروژه های استانی فولاد، در شرایطی فعال شدند و امروزه در حال نزدیک شدن به زمان راه اندازی هستند که خزانه کشور خالی، تحریم ها و تورم در اوج و در عین حال نرخ رشد اقتصادی به پایین تر از منفی 6درصد رسیده بود.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: عبور کردن از رشد 4درصدی اقتصاد، به معنی افزایش بیش از 10 پله ای نرخ رشد تولید ناخالص داخلی است. همچنین اقتصاد از تلاطم سال های گذشته به وضعیت آرامش کنونی رسیده و نرخ تورم نیز از 10 درصد نیز پایین تر آمده است.
    کرباسیان با اشاره به حمایت های مردم و مقام معظم رهبری در حل مشکلات، تاکید کرد: به رغم برطرف شدن برخی از چالش های اصلی کشور، همچنان برخی از مشکلات باقی مانده و حل آن ها، نیاز به زمان دارد.
    کرباسیان یادآور شد: دولت قبل اقدام به انحلال شرکت ملی فولاد و و فروش ساختمان آن کرده بود که این امر چالش های دولت یازدهم را دو چندان کرده بود. این در شرایطی است که این شرکت، حدود 50 سال تجربه در راهبری صنعت فولاد را دارد.
    وی یادآور شد: چنانچه خصوصی سازی طرح فولاد میانه با موفقیت انجام می شد، در ماه های نخستین سال گذشته می توانستیم بخش آهن اسفنجی این پروژه را افتتاح کنیم و امروز برنامه ریزی برای راه اندازی بخش فولادسازی را پیگیری می کردیم.
    مجری طرح فولاد میانه نیز گفت: در حال حاضر به پیشرفت 89درصدی بخش آهن اسفنجی فولاد میانه رسیده ایم. به گفته رسول احمدزاده، از اواخر آبان ماه تست سرد کارخانه آهن اسفنجی آغاز و پس از مدتی، تست گرم آن انجام می شود که نقطه شروع راه اندازی طرح خواهد بود.
    وی تصریح کرد: طراحی، نصب و راه اندازی این کارخانه از سوی شرکت های ایرانی انجام شده و در مراحل انتهایی قرار دارد.

    برچسب ها