عصر خودرو

جهانگیری:

توسعه صنعت فولاد در دستور کار است

عصر بازار- معاون اول رئیس جمهوربا اشاره به اینکه رفع تنگناهای جدی بیکاری و اشتغالزایی نیازمند سامان بخشیدن به سرمایه گذاری و توسعه آن است،گفت:صادارت مواد خام معدنی باید با اولویت تبدیل آنها به ارزش افزوده باشد.

توسعه صنعت فولاد در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، معاون اول رییس جمهوری درمراسم راه اندازی واحد ذوب و ریخته گری مجتمع فولاد کویر دامغان با اشاره به اینکه رفع تنگناهای بیکاری به توسعه سرمایه گذاری نیاز دارد، اظهارداشت: امروز صادرات مواد خام معدنی کشور از بازار جهانی لازم برخوردار است اما تبدیل آن به ارزش افزوده، بازدهی بالایی به دنبال دارد و مسئولان کشور نیز به این امر توجه جدی دارند.

    وی افزود: امروز انتظار می رود اقتصادی در کشور شکل بگیرد که قادر باشد ایران را به پیشرفت برساند و از چالش ها عبور دهد.

    وی بر لزوم بسترسازی برای حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد کشور تاکید کرد وگفت: ضرورت دارد شرایط برای حضور بخش خصوصی مهیا شود. کشور ما از استعدادهای زیادی مانند نفت و گاز برخوردار است که در این زمینه جایگاه یکم یا دوم جهانی را داریم.

    معاون اول رییس جمهوری گفت: بررسی ها نشان می دهد شماری از معدن های کشور مانند گل گهر سیرجان، چادرملو یزد و سنگان خراسان رضوی که در کویر مرکزی قرار دارند و تا افغانستان امتداد دارند، در اندازه های جهانی است.

    وی بر بهره گیری از فناوری روز تاکید کرد و افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رشد و توسعه فولاد کشور برنامه مناسبی دارد و برای کل زنجیره ارزش از سنگ آهن تا محصول نهایی برنامه ریزی کرده است.

    جهانگیری سمنان را از مهمترین مناطق معدنی کشور دانست و ادامه داد: سرمایه گذاری بخش خصوصی، توسعه بیشتر استان را سبب می شود که این امر با حمایت و قدردانی دولت همراه خواهد بود.

    معاون اول رییس جمهوری محدودیت منابع آب کشور را جدی توصیف کرد و گفت: برای حل مشکل کم آبی بویژه در مناطقی مانند استان اصفهان باید تلاش شود که در این زمینه رعایت اصول زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    مهدی رنجبری هم در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه چهار خط برای تولید شمش و خطوط ریخته گری طراحی شده است و سالیانه 120 هزار تن شمش تولید خواهد شد، گفت: با نصب کوره بعدی در سه ماه نخست سال آینده ظرفیت این واحد به 300 هزار تن می رسد.

    مدیرعامل شرکت فولاد کویر دامغان گفت: تامین منابع آبی مهم ترین نیاز صنایع در استان سمنان و به ویژه صنعتی مانند فولاد است. البته امکان سرمایه گذاری بیشتر از سوی سرمایه گذارای و فعالان بخش خصوصی در بخش صنعت برای رونق اقتصادی کشور و اشتغالزایی وجود دارد و در استان سمنان زمین به حد کافی برای واگذاری برای تولید هست.

    این سرمایه گذار بخش خصوصی با اشاره به اینکه در مرحله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، تفسیر قانون باید به سود تولیدکننده باشد تا رونق تولید در کشور نتیجه بخش باشد، افزود: مسایلی مانند تهاتر در اجرای مالیات بر ارزش افزوده برای تولیدکنندگان لحاظ نمی شود که برای آنان مشکلاتی به همراه دارد و تولیدکننده باید هفت خوان سختی برای رسیدن به حقوق خود طی کند.

    برچسب ها