عصر خودرو

بیش از ۸۰ شرکت؛ متقاضی پذیرش در فرابورس ایران

عصر بازار- در حال حاضر بیش از ۸۰ شرکت متقاضی پذیرش در بازار اول، دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME Market) هستند که با توجه به راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای فرابورس ایران در مقایسه با سال گذشته باشیم.

بیش از ۸۰ شرکت؛ متقاضی پذیرش در فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، با درج شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان در بازار دوم فرابورس ایران، تعداد شرکت‌های درج شده در این بازار به هفتاد و پنج شرکت رسید.

    سرپرست پذیرش فرابورس با بیان مطلب فوق گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان با نماد «غگلستا» بعد از شیر پاستوریزه پگاه فارس دومین شرکت پذیرش شده از شرکت‌های زیرمجموعه صنایع شیر ایران در فرابورس به‌شمار می‌رود که سرمایه ثبتی آن بالغ بر 120 میلیارد ریال است.
    سارا سادات اخلاقی با اشاره به اینکه پس از فرایند درج، این شرکت در نوبت عرضه اولیه قرار گرفته است، افزود: در صورتی که شیر پاستوریزه پگاه گلستان عرضه عمومی شود، سهامدار عمده متعهد شده 10 درصد از سهام این شرکت معادل 12 میلیون سهم را برای فرایند کشف قیمت و خرید سهامداران ارائه کند.
    وی در خصوص سایر ویژگی‌های این شرکت نیز بیان کرد: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان یکی از کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های شیری در شهرستان گرگان است که با ظرفیت اسمی 160 تن در روز به فعالیت مشغول است.
    به گفته سرپرست پذیرش فرابورس ایران تمامی محصولات این شرکت با برند پگاه گلستان در سه استان گلستان، سمنان و مازندران توزیع می‌شود و در زمینه بازار فروش نیز حدود 80 درصد فروش شرکت داخلی بوده و 20 درصد آن به کشورهای عراق، افغانستان، ترکمنستان و ... صادر می‌شود.
    استقبال شرکت‌ها از پذیرش در فرابورس ایران
    اخلاقی در ادامه استقبال شرکت‌ها و درخواست آنها برای پذیرش در بازارهای فرابورس ایران را چشمگیر عنوان و اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 80 شرکت متقاضی پذیرش در بازار اول، دوم و بازار شرکت‌های کوچک و متوسط (SME Market) هستند که با توجه به راه‌اندازی بازار شرکت‌های کوچک و متوسط پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری شاهد افزایش چشمگیری در تعداد شرکت‌های پذیرفته شده در بازارهای فرابورس ایران در مقایسه با سال گذشته باشیم.
    وی همچنین از رسیدگی به پرونده پذیرش 10 شرکت در هیات پذیرش فرابورس ایران از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: از میان این تعداد شرکت با درخواست پذیرش 7 شرکت موافقت شده است.
    وی با اشاره به شرکت‌های آماده درج در بازارهای اول و دوم فرابورس ایران، تعداد آنها را 9 شرکت ذکر کرد و ادامه داد: در صورت تکمیل مدارک و انجام اقداماتی که در مسیر درج شرکت‌ها لازم است از قبیل ثبت شرکت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، بهره‌مندی شرکت از سیستم اطلاعات حسابداری مطلوب و مناسب با حجم فعالیت، افشای اطلاعات مالی و عملیاتی در سامانه کدال و ... این شرکت‌ها در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج و آماده انجام عرضه اولیه خواهند شد.
    اخلاقی آمار پذیرش شرکت‌ها در بازارهای سهام فرابورس ایران را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک شرکت در بازار اول، 6 شرکت در بازار دوم و 5 شرکت نیز در بازار پایه فرابورس ایران درج شده‌اند.
    شایان ذکر است در سال گذشته موضوع پذیرش 38 شرکت در هیات پذیرش مطرح و با پذیرش 23 شرکت در بازارهای اول و دوم موافقت شد. از میان شرکت‌های پذیرش شده نیز 7 شرکت در همان سال درج شدند که شرکت‌های داروسازی سبحان انکولوژی و ریل پرداز سیر در سال 94 به عرضه رسیده و بخشی از سهام آنها به عموم عرضه اولیه شد.

    برچسب ها