عصر خودرو

رئیس مرکز ملی فرش ایران خبر داد;

سهم ۲۷ درصدی ایران از تجارت فرش دستباف جهان

عصر بازار- رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به سهم ۲۷ درصدی ایران از تجارت فرش دستباف جهان گفت: در چهار ماه نخست امسال صادرات فرش دستباف از نظر وزنی و ارزشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سهم ۲۷ درصدی ایران از تجارت فرش دستباف جهان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، حمید کارگر در بخش خبری 21 شبکه یک سیما اظهار داشت: از حدود یک میلیارد و 300 میلیون دلار تجارت فرش دستباف در جهان، سهم ایران 350 میلیون دلار (حدود 27 درصد) و بیشتر از بقیه کشورهاست.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در چهار ماه نخست امسال صادرات فرش دستباف از نظر وزنی و ارزشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش یافته است.

    وی گفت: در 10 سال گذشته سالانه 500 میلیون دلار صادرات فرش دستباف ایران به 80 کشور جهان بود اما در سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه، ورود انواع کفپوش ها، تغییر سبک زندگی ، رکود اقتصادی کشورهای مشتری و بحران در کشورهای عربی این میزان کاهش یافته است.

    کارگر افزود: سالانه 80 میلیون دلار فرش دستباف به طور مستقیم به آمریکا صادر می شد اما با تصویب کنگره این کشور از سال 2010 ورود فرش های ایرانی به آمریکا ممنوع و کشورهای هند و پاکستان جایگزین ایران در بازار آمریکا شدند.

    وی با بیان اینکه 500 هزار نفر در کشور قالی می بافند گفت: بیمه قالیبافان پنج سال پیش مصوب شد اما مشکل این قانون، تصویب اعتبار سالانه آن است.

    رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در دو سال اخیر سهم بیمه قالیبافان کاهش یافته است.

    کارگر گفت: امسال برای بیمه قالیبافان 1074 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که 444 میلیارد تومان مصوب شده است.

    برچسب ها