عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- پس از آنکه وزیر انرژی عربستان انتظارات درباره مداخله قابل توجه تولید کنندگان در بازار در مذاکرات ماه آینده الجزایر را کاهش داد، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز جمعه، کاهش یافت.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از آنکه وزیر انرژی عربستان انتظارات درباره مداخله قابل توجه تولید کنندگان در بازار در مذاکرات ماه آینده الجزایر را کاهش داد، قیمت نفت در معاملات اولیه امروز جمعه، کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 12 سنت کاهش به 49 دلار و 55 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 7 سنت کاهش به 47 دلار و 26 سنت رسید.
    خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان روز پنجشنبه گفت: «ما معتقدیم نیستیم که مداخله قابل توجه در بازار ضروری است، مگر اینکه (آن مداخله) به نیروهای عرضه و تقاضا اجازه دهد کار را برای ما انجام دهند... بازار در حال حرکت در مسیر درست است.»
    اعضای سازمان کشورهای صادر کنده نفت (اوپک) قرار است در حاشیه نشست مجمع بین المللی انرژی در الجزایر در روزهای 26 تا 28 سپتامبر تشکیل جلسه دهند.
    اظهارات وزیر نفت عربستان انتظارات در خصوص مداخله قابل توجه تولید کنندگان در بازار را کاهش داده است.
    در همین حال، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران تایید کرده که در نشست ماه آینده اوپک در الجزایر شرکت خواهد کرد.
    زنگنه همچنین گفته، محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک «در آینده نزدیک» به تهران سفر خواهد کرد.
    اویستن برنستن، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «من انتظار ندارم در نشست اوپک در ماه سپتامبر توافقی بر سر فریز نفتی صورت بگیرد یا این نشست تاثیر قابل توجهی بر بازار نفت بگذارد. زیرا به نظر می رسد که اعضای کلیدی اوپک همچنان بیشتر نگران سهم خود از بازار هستند.»
    بانک سرمایه گذاری جفریز آمریکا روز جمعه اعلام کرد، به رغم آمارهای کاهشی اخیر منتشر شده نظیر تولید بالای نفت اوپم و افزایش صادرات سوخت چین، انتظار می رود «قیمت نفت در سه ماهه پایانی سال به توازن برسد، کاهش حجم ذخایر نفت در سال 2017 سرعت بگیرد و شرایط برای تقویت بنیادین و پایدار قیمت نفت فراهم شود.»

    برچسب ها