عصر خودرو

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

قراردادهای نفتی می‌تواند ما را توانمند کند

عصر بازار- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که تصمیم گیری در مورد قراردادهای نفتی در بسیاری از موارد با سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی است.

قراردادهای نفتی می‌تواند ما را توانمند کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سلمان خدادادی اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذاری در حوزه نفتی از نیازهای ضروری امروز جامعه است لذا باید در اجرای قراردادهای نفتی تسریع شود تا بتوانیم از میادین و ذخایر نفتی زیرزمینی استفاده کنیم .

    وی افزود:‌ همه جوانب در مورد این قراردادها در نظر گرفته شده و در بسیاری از موارد تصمیم گیری به عهده شورای عالی امنیت ملی و روسای سه قوه است و برای اینکه کوچکترین سوء‌استفاده ای انجام شود پیش‌بینی های لازم انجام شده است.

    وی افزود: ما در حوزه اراک، آذربایجان و عمان میادین مشترک نفتی داریم و اگر نسبت به استخراج از این میادین اقدام نکنیم دیگران از ذخایر نفتی ما استفاده می‌کنند لذا تسریع در برداشت از این میادین ضرورتی غیر قابل انکار  و چشم پوشی است.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه قراردادهای نفتی برداشت از حوزه‌های نفتی مشترک را تسریع می‌کند اضافه کرد: چندین سال است که ما سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه های مشترک نفتی نداشته‌ایم . این در حالی است که نیازمند سرمایه‌گذاری در این زمینه هستیم. یکی از قوانین جاری در وزارت نفت هم این است که 30 درصد از درآمد نفت در اختیار وزارت نفت قرار گیرد تا برای آماده سازی زیرساخت‌ها جهت برداشت از ذخایر و چاه های نفتی اختصاص یابد.

    رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان گفت:‌ ما در دوران جنگ به خاطر درگیری های آن زمان و پس از آن در زمان تحریم هیچ نوع سرمایه‌گذاری برای استخراج از میادین نفتی نداشتیم و اگر بخواهیم راندمان برداشتمان را افزایش دهیم نیازمند سرمایه‌گذاری کلان هستیم و این قراردادهای نفتی می‌تواند ما را به روز و توانمند کند.

    برچسب ها