عصر خودرو

تجمع کشتی های حامل گاز در سنگاپور;

آمریکا و عربستان بازار گاز مایع را آشفته کردند

عصر بازار- عرضه بیش از اندازه گاز مایع توسط آمریکا و عربستانی سعودی باعث از بین رفتن تقاضا برای این محصول شده، به گونه های که منابع صنعت و تجارت سنگاپور روز جمعه اعلام کردند کشتی های حامل گاز مایع با تجمع اطراف سنگاپور منتظر خریدار هستند.

آمریکا و عربستان بازار گاز مایع را آشفته کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپوربه نقل از یک منبع آشنا به صنعت و تجارت، اعلام کرد که شمار کشتی هایی که در نزدیکی سنگاپور به عنوان یک مرکز تجارت محصولات نفت و سوخت برای آسیا، پهلو گرفته اند به بیش از 10 فروند رسیده، در حالی که این رقم در پنج هفته گذشته کمتر از 7 فروند گزارش شده بود.

    دادهای مرتبط با تردد کشتی ها نشان می دهد که در حال حاضر دستکم 7 فروند کشتی غول پیکر در نزدیکی سنگاپور لنگر انداخته اند.
    این شبکه اعلام کرد گاز مایع که پیشتر عرضه آن محدود بود و برای مصارف گرمایی و پخت وپز استفاده می شد اکنون با توجه به عرضه بیش از اندازه آن توسط آمریکا در بازار اشباع شده و تقاضای چندانی برای خرید آن وجود ندارد.
    'اونگ هان وی' از مشاوران بخش انرژی در سنگاپور گفت: در حال حاضر دستکم 11 کشتی در آبهای اطراف سنگاپور پهلو گرفته اند.
    بر اساس این گزارش، در ماه ژوئن سال جاری صادرات گاز مایع آمریکا به آسیا از مرز یک میلیون تن گذشت، و پیش بینی می شود که در این ماه نیز این رقم حدود 750 هزار تن باشد.
    به گفته 'اونگ هان وی'، در همین حال صادرات عربستان سعودی در آسیا در این ماه به 840 هزار تن رسید که بیشترین رقم در سال جاری است.
    افزایش عرضه گاز مایع با کاهش تدریجی تقاضا از سوی چین همراه شده است که صنعت پتروشیمی این کشور بیشتر تقاضای خود را از رشد عرضه منطقه ای تامین می کنند.
    آمار و ارقام واردات به چین نشان می دهد میزان واردات گاز مایع به این کشور در ماه جولای با کاهش 17.8 درصدی در مقایسه با ماه پیش از آن به 408 هزار و 350 تن رسید.
    قیمت هر تن گاز مایع روز چهارشنبه این هفته حدود 300 دلار بود که این رقم در اوایل سال جاری تا 383 دلار نیز معامله شده بود.
    اشباع کشتی ها در بندر سنگاپور و اطراف آن باعث کاهش نرخ چارتر برای این کشتی های غول پیکر از روزی 13 الی 14 هزار دلار در نیمه اول سال جاری به 10 هزار دلار در هفته های اخیر شده است.

    برچسب ها