عصر خودرو

بازپس گیری سهم کشور یک خواست ملی است;

همراهی ایران با اوپک برای بهبود بازار

عصر بازار-وزیر نفت کشورمان با بیان اینکه ایران از هر اقدامی برای مدیریت بازار و ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت حمایت می کند، تاکید کرد ایران باید به سهمی که پیش از تحریم ها در اختیار داشت بازگردد.

همراهی ایران با اوپک برای بهبود بازار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه صبح امروز(جمعه) در نشستی خبری در عسلویه درباره برنامه ایران برای حضور در نشست الجزایر افزود: در سطح وزیر در نشست غیررسمی اوپک (IEF) در الجزایر که هفتم مهرماه برگزار می شود شرکت می کنیم.

    وی همچنین درباره حمایت ایران از طرح فریز نفتی و طرح های مشابه برای مدیریت عرضه در بازار جهانی نفت نیز گفت: ایران از هر اقدامی برای مدیریت بازار حمایت می کند اما باید توجه داشت که تهران در عدم ثبات بازار نقشی نداسته است. زیرا در زمان وقوع بی ثباتنی در بازار صادرات نفت ایران تنها حدود یک میلیون بشکه در روز بوده است.
    زنگنه تاکید کرد انتظار داریم کشورهایی که ثبات را به هم ریخته بودند نقش و سهم خود را در برگرداندن ثبات به بازار ایفا کنند.
    وزیر نفت ادامه داد: آنچه برای ما مهم است بازگرداندن سهم ایران در بازار نفت است؛ البته این موضوع در اختیار من نیست و یک خواست ملی به شمار می رود.
    وزیر نفت گفت: معنی ندارد ایران که سال ها تحریم بوده و نقشی در عدم ثبات بازار نداشته است اکنون برای ایجاد ثبات در بازار فداکاری کند.
    زنگنه اضافه کرد: ایران با اوپک برای بهبود بازار همراهی می کند اما انتظار داریم که سایرین نیز حقوق طبیعی ما را در نظر بگیرند.
    پیش از این نشست تولیدکنندگان عضو و غیرعضو اوپک برای تثبیت تولید نفت(فریز نفتی) که در ماه آوریل (29فروردین ماه) در دوحه قطر برگزار شد، به دلیل کارشکنی عربستان به بهانه خودداری و پافشاری این کشور بر لزوم همراهی ایران با این برنامه، به شکست انجامید.
    مسئولان صنعت نفت ایران بارها اعلام کرده‎اند تا زمان بازپس گیری سهم خود از بازار نفت، هیچ محدودیتی را برای تولید نفت نمی پذیرند.
    اوپک نیز چندی پیش اعلام کرد که برخی ابراز نظرها درباره احتمال توافق میان تولیدکنندگان نفت عضو و غیرعضو اوپک سبب شده است از آغاز ماه اوت امسال، قیمت نفت رو به افزایش بگذارد.
    قرار است اعضای اوپک در حاشیه نشست مجمع بین‎المللی انرژی که مهرماه در الجزایر برگزار می شود، برای گفت‎و‎گو درباره شرایط بازار گرد هم بیایند.
    رییس جمهوری اسلامی ایران سوم شهریورماه در دیدار با رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: در زمینه نفت و گاز از تولید یک میلیون و 230هزار بشکه نفت و میعانات گازی، به دو میلیون و 579 هزار بشکه در روز رسیده ایم.
    وی همچنین از افزایش تولید نفت از دو میلیون و 700 هزار بشکه به سه میلیون و 850 هزار بشکه خبر داد.

    برچسب ها