عصر خودرو

استاندار خوزستان خبر داد:

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری در پتروشیمی های خوزستان

عصر بازار- استاندار خوزستان از سرمایه گذاری ۶ تا هفت میلیارد دلاری در بخش های ۱۲گانه پتروشیمی استان خوزستان خبر داد.

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری در پتروشیمی های خوزستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی  در نخستین اجلاس در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر، بیکاری را دشمن اصلی نظام دانست و اظهار کرد: در رابطه با مسائل و مشکلات بخش اقتصادی، الان دشمن نظام را آمریکا نمی دانم. دشمن اصلی نظام بیکاری است.

    وی توضیح داد: بیکاری و مشکلات آن می تواند زمینه رخنه دشمنان را فراهم کند و باید تلاش شود که راه رخنه را بست.

    استاندار خوزستان با بیان اینکه این اتفاق تنها در صورت وجود همدلی و تلاش امکانپذیر است، گفت: تنها با تلاش و همدلی و کار و سرمایه گذاری و جذب سرمایه های داخلی و خارجی و قرار دادن آنها در مسیر درست، و همچنین استفاده از هزینه های مناسب و بهینه می توان به این هدف دست یافت.

    وی، آموزش استفاده صحیح و بهینه را در دوران تحریم ها یک الزام دانست و متذکر شد: باید از هدررفت سرمایه جلوگیری کرد و سعی شود درآمدها در مسیر مناسب هزینه شود.

    شریعتی بر لزوم تجربه گرفتن از استفاده نکردن از دلارهای نفتی در مقاطع تاریخی اشاره کرد و افزود: اینک باید از مسائل گذشته درس گرفت و  سرمایه ها را در مسیر صحیح تولید قرار داد که این می تواند پتانسیل و فرصتی در کشور باشد.

    افزایش طرح550هکتاری خرمشهر را قفل می کند

    وی با اشاره به افزایش 6 هزار هکتار به ظرفیت 550 هزار هکتاری طرح رهبری، بیان کرد: ما آمادگی افزایش 10 هزار هکتار و افزایش مساحت زمین های تحت طرح550هکتاری مقام معظم رهبری به 16 هزار هکتار را هم داریم اما با این کار خرمشهر قفل می شود چرا که برای هر هکتار باید مبلغی معادل 20 تا 30 میلیون هزینه شود و خرمشهر دیگر قابل گسترش نخواهد بود.

    استاندار خوزستان از تجارت به عنوان اولویت نخست در خرمشهر یاد کرد و گفت: باید برای 30 سال آینده خرمشهر پیش بینی های لازم را کرد و زمین آزاد برای توسعه داشت چرا که حیات خرمشهر با تجارت، تولید و صنعت است.

    وی در ادامه، برای منطقه آزاد اروند افقی روشن و خوب پیش بینی کرد و افزود: وجود منطقه آزاد اروند دلیلی برای مهاجرت منفی و صفر شده و با برنامه ریزی این منطقه می تواند مهاجرپذیر نیز شود.

    شریعتی همچنین به برشماری ظرفیت های فولاد و پتروشیمی موجود در استان اشاره کرد و از تولید 6 میلیون و 600 هزار تنی فولاد به صورت فعلی و افزایش این ظرفیت در پی وارد مدار شدن سایر صنایع فولاد استان همچون شهید جهان آرا و دزفول خبر داد.

    وی همچنین به سرمایه گذاری 6 تا هفت میلیارد دلاری در بخش های 12 گانه پتروشیمی استان اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی در بخش های دیگری از استان همچون امیدیه، اندیمشک و محل های دیگر نیز واحدهای پتروشیمی را دایر خواهد کرد.

    غرب کارون چون عسلویه امکان رشد دارد

    استاندار خوزستان همچنین به موضوع تولیدات نفتی منطقه پرداخت و گفت: در غرب کارون اکنون 160 هزار بشکه تولید نفت است که اگر بنا است این میزان به یک میلیون و 400 بشکه افزایش یابد، غرب کارون همچون عسلویه به یک تمدن دست می یابد.

    شریعتی در ادامه، با تاکید بر اینکه سیاست دولت واگذاری امور به بخش خصوصی است، خطاب به نمایندگان بخش خصوصی حاضر در جلسه عنوان کرد: آمادگی برای سپردن کارها به بخش خصوصی از سوی دولت وجود دارد و ما به عنوان پشتیبان در کنار شما می مانیم و حاضر هستیم موانع پیش روی بخص خصوصی را تسهیل کنیم.

    وی بیان کرد: بدون محوریت بخش خصوصی امکان توسعه کشور وجود ندارد و دولت باید برای تامین امنیت، سلامت و آموزش و سایر موارد بسترسازی کند.

    استاندار خوزستان، اجرای اصل 44 قانون را عاملی در پیشرفت، بروز استعدادها و راه اندازی پروژه های عظیم توسط بخش خصوصی دانست و بر لزوم توسعه ارتباطات بین الملی و بهره گیری از ظرفیت فضای  مجازی و اینترنیت تاکید کرد.

    شریعتی در پایان، از سفر استاندار بصره به خوزستان طی هفته آینده خبر داد.

    برچسب ها