عصر خودرو

وزیر اقتصاد خبر داد:

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری قاچاق کالا به کشور

عصر بازار- وزیر امور اقتصاد و دارایی از کاهش قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته میزان کشفیات و تحویل به دستگاه‌های مربوطه چهار برابر افزایش یافته است.

کاهش ۱۰ میلیارد دلاری قاچاق کالا به کشور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علی طیب‌نیا صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه رشد تولید بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده 5 درصد برای کل سال در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در سه ماهه اول سال‌جاری شاهد رشد 4.4 درصد بودیم و این نشان‌دهنده این است که تا آخر سال برنامه‌ریزی انجام شده محقق خواهد شد.

    وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تصریح کرد: دولت در راستای این نامگذاری، در سال‌جاری طرح‌هایی را در دست دارد که یکی از این طرح‌ها، بررسی و ارزیابی نحوه پیشرفت طرح‌های عمرانی است.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی مهم‌ترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه اقتصاد را کاهش تورم به رقم پایین‌تر از 10 درصد برشمرد و گفت: نشانه‌های روشنی از شکوفایی اقتصادی و رشد قابل ملاحظه صادرات غیرنفتی در کشور مشاهده می‌شود.

    این مسؤول امسال را سال بسیار روشنی در همه حوزه‌ها و به خصوص در حوزه اقتصاد عنوان کرد.

    طیب‌نیا افزود: بهار امسال همه بخش‌ها شاهد رشد مثبتی بود به طوری که شرکت‌های بزرگ با رشد قابل توجهی رو‌به‌رو بودند از لحاظ سود‌آوری در خصوص صادرات رشد 35 درصد وزنی را شاهد هستیم که این نشان‌دهنده این است که وابستگی به نفت کاهش یافته و صادرات غیرنفتی از نفت پیشی گرفته است.

    وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار داشت: بر اساس برآوردها قاچاق در گذشته 35 میلیارد دلار بود که براساس برآورد امروز به 15 میلیارد دلار رسیده و در چند ماه گذشته میزان کشفیات و تحویل به دستگاه‌های مربوطه چهار برابر افزایش یافته است.

    وی تصریح کرد: مهم‌تر از تعیین میزان تعرفه جلوگیری از ورود قاچاق کالا است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه شکل گرفته است.

    برچسب ها