عصر خودرو

بازتاب سفر دوره‌ای وزیر امورخارجه به آمریکای لاتین در رویترز:

افزایش قیمت نفت در بازار موضوع مهم گفت‌وگوی ظریف با رئیس جمهور اکوادور

عصر بازار- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بعد از دیدار با رافائل کروئا رئیس جمهور اکوادور گفت:‌ « مذاکراتی را برای تقویت موقعیت خودمان در بازار نفت انجام دادیم.»

افزایش قیمت نفت در بازار موضوع مهم گفت‌وگوی ظریف با رئیس جمهور اکوادور
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ایران و اکوادور روز چهارشنبه درباره راههای تقویت قیمت نفت گفت‌وگو کردند.

    پیش از این ایران علامت‌هایی را برای پیوستن به اجلاس اوپک که در ماه آینده برگزار می‌شود داده بود.

    محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بعد از دیدار با رافائل کروئا رئیس جمهور اکوادور گفت:‌ «مذاکراتی را برای تقویت موقعیت خودمان در بازار نفت انجام دادیم.»

    ظریف همچنین اضافه کرد: دو کشور درباره ادامه گفت‌وگوها در چارچوب اوپک موافقت کردند. وی به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

    همچنین گی لائوم لانگ وزیر امور خارجه اکوادور هم گفت: آنها درباره موقعیت مشترک‌شان راجع‌به تقویت قیمت نفت در بازارهای جهانی مذاکره کردند.

    رویترز همچنین اعلام کرده است ایران تولید نفت خود را بعد از لغو تحریم‌ها در ماه ژانویه افزایش داده است و علی‌رغم اینکه در دوره قبلی طرح فریز نفتی برای پیوستن به موافقان این طرح روی خوش نشان نداد اما در بحث فریز نفتی جدید آمادگی خود را برای پیوستن اجرای این طرح اعلام کرده است.

    در ماه آینده در حاشیه اجلاس آژانس بین‌المللی انرژی که در الجزیره برگزار می‌شود قرار است اعضای اوپک و غیر اوپک نیز دیداری داشته باشند و در باره موضوعات مهم نفتی به ویژه طرح فریز نفتی مذاکره کنند. در صورت تصویت این طرح تولیدکنندگان نفت میزان تولید خود را کاهش می‌دهند تا قیمت در بازار متعادل شود.

    بنابه‌ اعلام سازمان اوپک در حال حاضر 3 میلیون بشکه در روز مازاد عرضه در بازارهای جهانی نفت وجود دارد.

    محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه در رأس یک هیأت بلندپایه اقتصادی و سیاسی سفر دوره‌ای خود را به شش کشور آمریکای لاتین آغاز کرد.

    مذاکره ظریف با رئیس جمهور اکوادور آخر وقت گذشته بوده است. اکوادور کمترین سهم نفت را در اوپک دارد.

    برچسب ها