عصر خودرو

زنگنه در بوشهر:

افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعب تولید گاز از دریا در پارس جنوبی

عصر بازار- وزیر نفت از افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعب تولید گاز از دریا در پارس جنوبی خبر داد.

افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعب تولید گاز از دریا در پارس جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بیژن زنگنه صبح امروز در نشست شورای اداری بوشهر اظهار داشت: حرکت عظیم توسعه‌ای در بخش نفت گاز و پتروشیمی در راه است.

    وزیر نفت با بیان اینکه اولویت بنده در استان بوشهر توسعه منابع‌انسانی است، افزود: در سه سال گذشته ظرفیت گاز را از دریا به 150 میلیون مترمکعب افزایش دادیم.

    زنگنه اضافه کرد: 830 میلیارد بشکه نفت کشف شده در ایران داریم که با قیمت 42 دلار، 350 میلیارد دلار ثروت برای کشور دارد.

    وی با بیان اینکه از رئیس جمهور این مجوز را گرفتیم که 3 درصد سهم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در نفت صرف مناطق پیرامونی شود، گفت: اواخر امسال یا اوایل سال آینده میزان تولید گاز ما در پارس جنوبی با قطر مساوی می‌شود.

    * میزان آلودگی‌ها در مناطق پیرامونی نفت کاهش می‌یابد

    وزیر نفت با اشاره به خواسته‌های مطرح شده از سوی مسؤولان استان بوشهر گفت: حرکت عظیم توسعه‌ای در بخش نفت و گاز و پتروشیمی در راه است ضمن اینکه بوشهر استان خوبی برای نفت بوده و از مردم استان بوشهر تشکر می‌کنم.

    وی با اشاره به اسکان کارگران نفت در پارس جنوبی خاطرنشان کرد: اصرار داریم که کارکنان صنعت نفت در منطقه محل خدمتی خود اسکان داشته باشند، اگر مردم همان مناطق در صنایع نفت و گاز مشغول به کار شوند، مشکلات کنونی اسکان کارکنان نفت نداریم.

    زنگنه با بیان اینکه تلاش داریم میزان آلودگی‌ها در مناطق پیرامونی نفت کاهش پیدا کند، گفت: با اشتغال مستقیم نیروهای بومی موافق هستیم اما باید درصد اشتغال به صورت اعتدال باشد.

    وی با بیان اینکه مسؤولیت‌های اجتماعی نفت در محیط‌های پیرامونی را قبول دارم، گفت: در حوزه کمک به ورزش، طبق قانون حق کمک مالی به تیم‌های لیگ برتری نداریم، اما در ورزش همگانی و در حد قهرمانی می‌توانیم کمک کنیم.

    * شرکت‌های نفتی و گازی دولتی و غیردولتی حق ندارند مدیر پروازی داشته باشند

    وزیر نفت با اشاره به تعامل مطلوب نمایندگان استان بوشهر با وزارت نفت گفت: در مورد موضوع مدیران پروازی ابلاغیه جدیدی ارسال شده که شرکت‌های نفتی و گازی دولتی و غیردولتی حق ندارند مدیر پروازی داشته باشند و این ابلاغیه به نفع کشور است.

    زنگنه با اشاره به اینکه امسال اولین مرحله تولید میدان پارس3 را خواهیم داشت، گفت: میدان فرزانb از میادین مشترک و مهم است و اگر بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم، یک سرمایه‌گذاری بزرگی در صنعت نفت صورت خواهد گرفت.

    وی در مورد میدان سروش گفت: میدان نفتی سروش میدانی است که 10 میلیارد دلار درآمد دارد و بازیافتی که می‌توانیم از این میدان داشته باشیم، 500 میلیون بشکه است که تاکنون 300 میلیون بشکه را برداشت کردیم.

    زنگنه خاطرنشان کرد: از افزایش برداشت بازیافت نفت از میادین نفتی یک کار واجب است و عدم استفاده از این بازیافت‌ها بدترین شکل هدر دادن منابع است.

    وزیر نفت با بیان اینکه 830 میلیارد بشکه نفت کشف شده در کشور داریم گفت: اگر این میزان بشکه را با قیمت 42 دلار محاسبه کنیم، 350 میلیارد دلار ثروت برای کشور دارد.

    زنگنه اضافه کرد: سرمایه‌گذاری جدید در پروژه NGL خارک قطعی شده و استان بوشهر همچنان در محوریت توسعه صنعت نفت در آینده قرار دارد.

    زنگنه ادامه داد: با مجوزی که از رئیس‌جمهور دریافت کردیم، تا 3 درصد سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در عرصه نفت و گاز را صرف مناطق پیرامونی در مجموعه وزارت نفت می‌کنیم.

    زنگنه ادامه داد: با کمک مسئولان تا اواخر امسال تولید روزانه در منطقه پارس جنوبی با کشور قطر مساوی می‌شود و این افتخار بزرگی است.

    وی بیان کرد: ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی روزانه 370 تا 380 میلیون مترمکعب در روز است و بیش از 50 درصد تولید گاز کشور از پارس جنوبی است.

    وی با تشریح دستاوردهای برجام، افت صادرات و افت قیمت را دو عامل مهم کاهش درآمد نفت کشور عنوان کرد.

    زنگنه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور منطقه است، گفت: به برکت وجود مقام معظم رهبری و فداکاری‌های نیروهای امنیتی و نظامی، امن‌ترین کشور منطقه هستیم. وجود مقام معظم رهبری برای امنیت کشور تعیین‌کننده و مؤثربوده است و با ایثار و فداکاری شهدای خاموس، امنیت لازم در کشور برقرار شده و باید از این امنیت نهایت استفاده را در عرصه سرمایه‌گذاری ببریم.

    وزیر نفت اضافه کرد: هر کس امید را در جامعه تضعیف کند، در مسیر کسانی گام برداشته است که می‌خواهند جمهوری اسلامی مقتدر نباشد.

    زنگنه با بیان اینکه دولت امسال 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی می‌دهد، گفت: باید برای عزت جمهوری اسلامی و بهبود وضع مردم، سرسختانه کار کنیم.

    برچسب ها