عصر خودرو

پیش بینی تحلیلگران از روند صعودی قیمت ها؛

ردپای بازرسان چینی در بازار فولاد

عصر بازار- قیمت فولاد در معاملات آتی روز چهارشنبه در چین کاهش یافت، اما معامله‌گران و تحلیلگران اعلام کردند که در میان تلاش‌های بیشتر دولت چین برای کاهش ظرفیت تولید فولاد، چشم‌انداز بازار فولاد همچنان قدرتمند باقی مانده است.

ردپای بازرسان چینی در بازار فولاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، دولت چین به منظور بررسی چگونگی پیشرفت کاهش ظرفیت مازاد تولید و همچنین مقابله با آلودگی، بازرسان خود را به مناطق بیشتری اعزام کرده است. تحلیلگران انتظار دارند این اقدام پکن موجب اختلال تولید فولاد شده و کارخانه‌های بیشتری تعطیل شوند.

    ژائو چائو یو، تحلیلگر بازار آتی در شن‌ژن اعلام کرد: «چین سخت‌گیری‌های زیست محیطی خود را بیشتر کرده و تلاش‌های خود را برای مقابله با عرضه مازاد نیز افزایش داده است. آنها در حال فرستادن تیم‌های بازرسی را به مناطق تولید زغال‌سنگ و فولاد هستند و ما می‌دانیم که کارخانه‌های کوچک از این موضوع ضربه خواهند خورد.«

    برخی کارخانه‌های نزدیک شهر شرقی هانگ‌ژو، که میزبان نشست جی20 در اوایل سپتامبر خواهد بود، نیز با تعلیق تولید مواجه شده‌اند. ژائو افزود: «‌انتظار می‌رود قیمت‌ها به روند صعودی خود ادامه دهند، مگر این که تقاضای پس از تابستان طبق انتظار افزایش پیدا نکند. آنگاه رشد قیمت ادامه‌دار نخواهد بود.«

    چین متعهد شده تا در سال جاری ظرفیت تولید فولاد را به 45 میلیون تن کاهش دهد و در هفت ماه نخست سال جاری به 47 درصد هدف سالانه خود رسیده است.

    بر اساس این گزارش هر تن میلگرد برای تحویل در ماه ژانویه در بورس آتی شانگهای با افتی 0.3 درصدی 2578 یوآن معامله شد. در بورس کالای دالیان نیز سنگ‌آهن بدون تغییر 452 یوآن به ازای هر تن معامله شد.

    بر اساس اطلاعات TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چین در روز سه‌شنبه با  50 سنت افزایش به 61 دلار و 60سنت رسید.

    برچسب ها