عصر خودرو

اونس و دلار اهرم رشد بهای سکه

عصر بازار- روز گذشته اونس جهانی و دلار داخلی در مسیر صعودی قرار گرفتند تا روز مثبتی برای بازار سکه نقدی و آتی رقم بزنند.

اونس و دلار اهرم رشد بهای سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، روز سه‌شنبه، دلار با 6 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 545 تومان رسید، این در شرایطی است که اونس با 3 دلار افزایش به یک هزار و 342 رسید.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریورماه با نرخ یک میلیون و 116هزار تومان معامله شد و افزایش 0.26درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد 0.37 درصدی به قیمت یک میلیون و 127هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 139 هزار تومان معامله و با افزایش 0.38 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با 0.31 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 151 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 170 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.31درصدی را به ثبت رساند.

    حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به 6هزار و 410 قرارداد و ارزش آن به بیش از 748 میلیارد ریال رسید.

    همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته همسو با رشد بهای اونس در بازارهای جهانی و بهای ارز در بازار داخلی افزایش یافت، به طوری که قیمت سکه بهار آزادی با چهار هزار تومان افزایش معادل یک میلیون و 115 هزار تومان به فروش رسید.

    همچنین نیم‌سکه و ربع سکه نیز با یک هزار تومان افزایش به ترتیب با قیمت‌های 560 و 290هزار تومان معامله شدند.

    هر گرم طلای 18 عیار نیز در معاملات روز گذشته بازار نقدی معادل 113 هزار و 56 تومان اعلام شد که نسبت به روز دوشنبه گذشته 93 تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

    این در حالی است که قیمت سکه گرمی نسبت به روز دوشنبه تغییر نکرد و با قیمت 182 هزار تومان معامله شد.

    برخی از کارشناسان معتقدند هر چقدر به سمت آذرماه حرکت کنیم، تقاضای تجاری در بازار افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع قیمت دلار را تحریک خواهد کرد و تاثیر بسزایی در روند صعودی بهای سکه خواهد گذاشت.

    در بازار گواهی سکه چه گذشت؟

    همچنین نگاهی به معاملات امروز گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که 85 سکه در قالب گواهی سکه به ارزش 945میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها