عصر خودرو

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران:

مکانیسم تهاتر بین بدهی‌ها و مطالبات دولت از طریق اسناد خزانه نیازمند زیرساخت‌ است

عصر بازار- بهروز خدارحمی درمورد انتشار اوراق خزانه و پرداخت بدهی‌های دولت خاطرنشان کرد: مطمئنا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که در زمان اجرا بیشترین عطش و پتانسیل برای رونق بازار وجود داشته باشد.

مکانیسم تهاتر بین بدهی‌ها و مطالبات دولت از طریق اسناد خزانه نیازمند زیرساخت‌ است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، بهروز خدارحمی در خصوص طرح تهاتر بدهی‌ها و مطالبات دولت از طریق انتشار اسناد خزانه، اظهار داشت: تهاتر بین بدهی‌ها و مطالبات دولت مکانیسم خوبی است. این در حالی است که تاکنون و در هیچ زمانی در مورد حجم و اندازه بدهی‌های دولت اطلاع رسانی نشده است.

    دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران افزود: در حال حاضر که در خصوص اندازه بدهی‌های دولت صحبت می شود پیمانکاران طرف قرارداد دولت می‌توانند از میزان بدهی‌ها و زمان سررسید آن مطلع شوند. این در حالی است که در گذشته ابهامات زیادی در خصوص زمان سررسید بدهی‌های دولت وجود داشت.

    وی با بیان اینکه ممکن است این موضوع در ابتدای راه با مشکلاتی همراه باشد تصریح کرد: این نگاه در خصوص تسویه بدهی دولت نگاهی جدید است که نیازمند زیرساختهای مناسب نیز هست.

    دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران ادامه داد: البته در گذشته در سطوح مختلف و در سازمانهایی نظیر سازمان امور مالیاتی نیز بارها موضوع تهاتر بین بدهی‌ها و مطالبات مطرح شده که افرادی که طلب از دولت دارند و باید مالیات بپردازند این موضوع را با تهاتر حل کنند اما این اتفاق به دلایل گوناگون رخ نداد.

    وی در مورد انتشار اوراق خزانه و پرداخت بدهی‌های دولت خاطرنشان کرد: مطمئنا برنامه ریزی‌ها به گونه ای است که در زمان اجرا بیشترین عطش و پتانسیل برای رونق بازار وجود داشته باشد و به موازات آن جذابیت سایر بازارها نیز پایین بیاید تا اقبال و رونق این اوراق معنی بیشتری به خود بگیرد.

    برچسب ها