عصر خودرو

علی رغم برگزاری ۴ مزایده

پرونده واگذاری سرخابی‌ها برای همیشه بسته شد

عصر بازار: با مصوبه چند روز گذشته هیات وزیران، استقلال و پرسپولیس به باشگاه‌های فرهنگی تبدیل شده و برای همیشه از لیست واگذاری خارج شدند.

پرونده واگذاری سرخابی‌ها برای همیشه بسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بعد از ناکامی سازمان خصوصی سازی در فروش باشگاه‌های استقلال و پرسولیس در 4 نوبت واگذاری و نیز تایید نشدن اهلیت خریداران و در نهایت مخالفت مجلس با این نوع از واگذاری، زمزمه‌هایی مبنی بر عدم واگذاری این دو باشگاه و دولتی ماندن آنها شنیده شد که در این میان سازمان خصوصی سازی تاکید داشت واگذاری سرخابی‌ها بعد از آغاز لیگ پانزدهم فوتبال مجددا آغاز می شود.

    اما با مصوبه چند روز گذشته هیات وزیران، آب پاکی را روی دست همه ریخت و دولت با تبدیل این دو باشگاه به باشگاه‌های فرهنگی، برای همیشه سرخابی‌ها را از لیست واگذاری خارج کرد.

    اینکه چرا دولت بعد از برگزاری 4 مزایده و حاشیه های فراوان قیمت گذاری و تایید اهلیت خریداران، تصمیم گرفت این دو باشگاه را برای همیشه نزد خود نگه دارد و اینکه چقدر مصوبه اخیر و تبدیل سرخابی ها به باشگاه‌های فرهنگی، با ماهیت ورزشی آنها در تضاد است، از سوالاتی است که همچنان در ابهام است.

    در این میان سید جعفر سبحانی- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی- در خصوص این تصمیم گفت: در مصوبه اخیر هیات وزیران، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان باشگاه‌های فرهنگی دیده شده است که با این دیدگاه سرخابی‌ها می‌توانند برای همیشه از لیست واگذاری خارج شوند زیرا نهادهای فرهنگی مشمول واگذاری نمی‌شوند.

    وی افزود: اگر مصوبه هیات وزیران مورد اشکال هیات تطبیق مجلس قرار نگیرد، مصوبه قانونی بوده و لازم الاجرا است و سازمان خصوصی سازی نیز پیرو قانون بوده و مکلف به اجرای قانون است زیرا قبلا قانونی مبنی بر واگذاری این دو باشگاه وجود داشت و اکنون قانونی مبنی بر واگذار نشدن این دو باشگاه به دلیل کارکرد فرهنگی آنها وجود دارد و سازمان خصوصی سازی تابع قانون است.

    وی تاکید کرد: بنابراین اگر مصوبه جدید مورد اشکال یا مغایرت قانونی قرار نگیرد، قاعدتا لازم الاجرا است زیرا واگذاری دستگاه‌های بهداشتی، آموزشی و فرهنگی از مشمول واگذاری خارج بوده و از واگذاری ها مستثنی هستند.

    بر اساس این گزارش،موضوع واگذاری سرخابی‌ها از سال 1382 تاکنون مطرح شده و دولت از 12 سال گذشته مکلف بوده تا این دو باشگاه را طبق قانون اصل 44 به بخش خصوصی واگذار کند اما مخالفت‌ها و کارشکنی‌های متعدد مانع از واگذاری این دو باشگاه پرطرفدار پایتخت شد که در نهایت بعد از برگزاری 4 مزایده از بهمن سال گذشته تا خرداد ماه امسال و ناکامی دولت در فروش این دو باشگاه، پرونده واگذاری استقلال و پرسپولیس با یک مصوبه برای همیشه مختومه اعلام شد.

    برچسب ها