عصر خودرو

بازار سکه نزولی شد

عصر بازار- انواع سکه در بازار آزاد طی یک هفته اخیر با روند نزولی همراه شده است؛ به طوری که سکه تمام بهار طرح جدید در این بازه زمانی با۸۰۰۰ تومان کاهش روبرو شد.

بازار سکه نزولی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سکه تمام طرح جدید اواخر هفته گذشته در مرز یک میلیون و 120 هزار تومان قرار داشت که در روزهای بعد به یک میلیون و 115 هزار تومان و در نهایت به یک میلیون و 112 هزار تومان رسید.

    همچنین سکه تمام طرح قدیم در همین بازه زمانی روند نسبتا مشابهی داشت و از یک میلیون و 119 هزار تومان به یک میلیون و 115 هزار تومان کاهش یافت تا 4000 تومان کاهش را در یک هفته اخیر پشت سر بگذارد. 

    در میان انواع دیگر سکه، نیم سکه در همین دروه زمانی 2000 تومان کاهش پیدا کرد. در اواخر هفته گذشته نیم سکه 562 هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد و در بازار دیروز به 560 هزار تومان رسید.

    کاهش نرخ 2000 تومانی برای ربع سکه نیز در یک هفته اخیر قابل مشاهده است. ربع سکه نیز در این بازه زمانی از 292 هزار تومان به 290 هزار تومان کاهش یافت.

    اما سکه گرمی با تغییری همراه نشد و از یک هفته پیش تا کنون با نرخ 182 هزار تومان فروخته می‌شود.

    اما کشتی آرای - رییس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر - در مورد نوسان قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی عنوان کرد که در هفته‌  گذشته شاهد نوسان عادی قیمت طلای جهانی بودیم و همین عامل باعث شد در مدت یک هفته‌ گذشته شاهد تغییرات زیادی در بازار سکه و طلا در ایران نباشیم.

    به گفته وی، علت این نوسانات عادی، تغییرات جزئی در مورد قیمت ارز و نیز مباحث مربوط به عرضه و تقاضا بود؛ بنابراین اتفاق خاصی در بازار طلا و سکه رخ نداده و هفته تقریبا آرامی را پشت سر گذاشتیم.

    همچنین پیش‌بینی کشتی آرای درباره قیمت طلا و سکه در هفته جاری، ثبات قیمت‌هاست.

    برچسب ها