عصر خودرو

وزارت نفت عراق:

صادرات گاز مایع عراق به ۱۲ هزار تن رسید

عصر بازار- وزارت نفت عراق روز سه شنبه اعلام کرد که صادرات گاز مایع این کشور به ۱۲ هزار تن (۱۲ هزار متر مکعب) رسیده است.

صادرات گاز مایع عراق به ۱۲ هزار تن رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حامد یونس معاون حوزه گاز وزارت نفت عراق افزود: از آغاز صادرات اولین محموله گاز مایع عراق در ماه ژوئن (تیر ماه) تا کنون 12 هزار متر مکعب گاز مایع صادر شده است.
    وی گفت: تاکنون یکصد هزار متر مکعب نیز از میعانات گازی صادر شده است.
    در همین حال عاصم الجهاد سخنگوی وزارت نفت عراق گفت: وزارت نفت با جذب سرمایه گذاری، قصد گسترش استخراج گاز همراه (که در زمان استخراج نفت رها می شود) را دارد.
    وی افزود: وزارت نفت عراق با دعوت از شرکت های بین المللی برای سرمایه گذاری در حوزه گاز قصد دارد تا مقادیر صادرات خود در بخش گاز را افزایش دهد.
    نخستین محموله از گاز مایع عراق به میزان 2000 تن برای صادرات به خارج اواخر ماه ژوئن (تیرماه) سال جاری از طریق سکوی گاز منطقه «ام القصر» واقع در استان بصره صادر شد.
    ارزیابی های اولیه وزارت نفت عراق حاکی از آن است ذخایر گاز این کشور حدود 132تریلیون فوت مکعب است و این در حالی است که 70 درصد از گاز عراق از نوع گاز همراه بوده که چیزی در حدود 700 میلیون فوت مکعب به دلیل عدم وجود تاسیسات زیربنایی مناسب و عدم سرمایه گزاری هدر می رود.
    عراق پس از روسیه، ایران، قطر، عربستان، امارات، آمریکا، نیجریه، ونزوئلا و الجزایر در رتبه یازدهم کشورهای دارای ذخایر گاز جهان قرار دارد.

    برچسب ها