عصر خودرو

افزایش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با صعود قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن و ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو در پایان معاملات روز سه شنبه، همزمان با صعود قیمت نفت خام برنت دریای شمال، افزایش یافتند.

افزایش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با صعود قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز سه شنبه با افزایش 0.59 درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 39 واحد افزایش، به 6 هزار 868 واحد رسید.
    شاخص سهام بورس فوتسی 250 لندن نیز با افزایش 0.62 درصدی مواجه بود و با 110 واحد افزایش به 17 هزار و 982 واحد رسید.
    در همین حال در میان شاخص سایر بورس های مهم اروپایی در روز سه شنبه، 'دکس ' آلمان و ' کک 40 ' فرانسه و ' آیبکس' اسپانیا روند افزایشی داشتند.
    در پایان معاملات روز سه شنبه، ارزش شاخص سهام 'دکس 'در بازار بورس فرانکفورت آلمان 0.94 درصد، شاخص سهام 'کک چهل' در بازار بورس فرانسه 0.72 درصد و شاخص بازار بورس اسپانیا موسوم به «آیبکس» 1.33 درصد افزایش یافتند.
    پوند انگلیس نیز عصر روز سه شنبه برای دومین روز پیاپی در برابر دلار آمریکا با 0.4 درصد افزایش، در مقابل 1.3187 دلار و همچنین با 0.42 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل1.1652 یورو معامله شد.
    در همین حال هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، روز سه شنبه در بازار لندن، با حدود 97 سنت افزایش ( 2 درصد) به 50.13 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز سه شنبه با 80 سنت کاهش (1.7 درصد) به 48.21 دلار رسید.
    به گفته تحلیل گران، امکان توافق اعضای اوپک از جمله ایران برای دخالت در بازار نفت، با کاهش سقف تولید، از جمله علل افزایش به یکبار قیمت نفت خام در بازار جهانی بوده است.

    برچسب ها