عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

مالزی از سرگیری خرید نفت خام ایران را خواستار شد

عصر بازار- معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از تمایل مالزی به خرید نفت و فرآورده های نفتی از ایران خبر داد.

مالزی از سرگیری خرید نفت خام ایران را خواستار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  امیرحسین زمانی نیا پس از دیدار امروز با «تان سری امین حاجی مولیا» رئیس مجلس مالزی، گفت: مالزی به توسعه و گسترش و روابط با ایران علاقه مند است.
    به گفته وی، رئیس مجلس مالزی در این دیدار علاقه این کشور را برای خرید نفت از ایران اعلام کرده و قرار است مذاکرات بیشتر در این باره ادامه یابد.
    وزیر نفت اردیبهشت ماه امسال در دیدار با «عنیفه امان» وزیر امورخارجه مالزی، پیشنهاد کرده بود: با توجه به نبود صادرات نفت به آن کشور، دو طرف همکاری را از امور بازرگانی کوتاه مدت آغاز کنند.
    بیژن نامدار زنگنه پس از آن دیدار گفته بود: اکنون شرکت های مالزی برای حضور هر چه زودتر در ایران اعلام آمادگی کرده اند و قرار است مذاکرات شرکت های دو کشور درباره تفاهمنامه هایی که در گذشته وجود داشت، آغاز شود.
    عرصه بازرگانی، فروش نفت خام و فرآورده نفتی، توسعه میدان های نفت و گاز و سرمایه گذاری در بخش های پایین دست از محورهای آن دیدار بود.
    مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است. سازمانهای دولتی و وزارتخانه های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است.
    مهمترین همکاری های نفتی شرکت ملی نفت ایران و مالزی به دوران پیش از اعمال تحریم ها و فروش و صادرات نفت خام باز می گردد؛ به طوری که ایران به طور متوسط روزانه 50 هزار تا 60 هزار بشکه نفت به این کشور می فروخت.
    شرکت پتروناس از معدود شرکت های نفت و گاز جهان به شمار می رود که با وجود سال های اندک فعالیت در صنایع نفت و گاز، هم اکنون دارای گروه های عملیاتی در هر دو بخش صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.

    برچسب ها