عصر خودرو

ظریف:

دولت ایران سرمایه گذاری بخش خصوصی را در آمریکای لاتین تضمین می کند

عصر بازار- «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان گفت که دولت جمهوری اسلامی ایران، سرمایه گذاری و اجرای طرح های مختلف شرکت های بخش خصوصی را در کشورهای آمریکای لاتین از جمله نیکاراگوئه تضمین می کند.

دولت ایران سرمایه گذاری بخش خصوصی را در آمریکای لاتین تضمین می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ظریف این مطلب را صبح سه شنبه به وقت محلی-شامگاه به وقت تهران- در همایش بررسی فرصت های اقتصادی در نیکاراگوئه با حضور مسئولان و مدیران بخش های خصوصی و دولتی دو کشور اعلام کرد.
    وزرا و مسئولان بلندپایه نیکاراگوئه، اعضای اتاق بازرگانی و مدیران بخش های اقتصادی آن در این نشست که در کاخ ریاست جمهوری در ماناگوا برگزار شد، شرکت داشتند.
    بیش از 80 تن از مسئولان و مدیران اقتصادی بخشهای خصوصی و دولتی ایران هم در این همایش حاضر بودند.
    ظریف با معرفی بخش های مختلف اقتصادی ایران که نمایندگانش او را در سفر به آمریکای لاتین همراهی می کنند، گفت: بخش دولتی، توافقات و سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی را تسهیل و تضمین می کند تا اطمینان حاصل شود که توافقات احتمالی آنها در نیکاراگوئه اجرا خواهد شد.
    وی تصریح کرد: مردم و دولت ایران و نیکاراگوئه با مقاومت و ایستادگی در برابر فشارهای خارجی، همواره در صحنه سیاسی و مجامع بین المللی در کنار هم بوده اند و باید این همکاری را در عرصه اقتصادی نیز تقویت کنند.
    وی افزود: اکنون فرصتی مناسب برای آشنایی بیشتر نمایندگان دو کشور با توانمندی و ظرفیت های همکاری مشترک و اجرای طرح های اقتصادی است.
    «لااوریانو اورتگا» فرزند رئیس جمهوری نیکاراگوئه و مدیر طرح های سرمایه گذاری این کشور نیز که ریاست هیات خود را در این همایش بر عهده داشت، با معرفی ظرفیت های کشورش از حضور و فعالیت شرکت های مختلف ایرانی در این کشور آمریکای لاتین استقبال کرد.
    وی گفت: خدماتی که شرکت های ایرانی در زمینه های مختلف نظیر ساخت و ساز، انرژی های تجدید پذیر، صنعتی و کشاورزی ارائه می کنند، کاملا منطبق با نیازهای نیکاراگوئه است.
    پس از آن، وزیر امور اقتصادی و دارایی، چندین تن از مسئولان بلندپایه حوزه های مختلف و رئیس پروژه کانال بین اقیانوسی نیکاراگوئه به تشریح فرصت های این کشور برای شرکت های ایرانی پرداختند.
    «فرهاد شریف» معاون اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز در سخنانی تصریح کرد پس از توافق هسته ای، ایران به دنبال تنوع در بازارها و گسترش مناسبات اقتصادی با دیگر کشورها است و هیات بزرگ ایران در سفر به آمریکای لاتین، هدف کشف فرصت های جدید همکاری را دنبال می کند.

    برچسب ها