عصر خودرو

جنب پل حافظ;

فشار دسته جمعی بزرگان برشاخص

عصر بازار- بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز گذشته به دنبال افت قیمت نمادهای بزرگ از جمله ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، سرمایه‌گذاری غدیر، سایپا و فولاد مبارکه شاهد افت شاخص بود، به‌طوری‌که نماگر اصلی بازار با افت ۱۲۲واحدی معادل ۱۶/ ۰ درصد به رقم ۷۷هزار و ۹۶۴واحدی رسید.

فشار دسته جمعی بزرگان برشاخص
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در بازار دیروز در تحولات مهم نگاه معامله‌گران به جلسه شامگاه شورای پول و اعتبار بود، شورای پول و اعتبار قرار است مجددا موضوع کاهش نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی را بررسی کند . در شرایط کنونی موضوع کاهش یا عدم کاهش نرخ سود بانکی به چالشی در سطح اقتصاد تبدیل شده است. دیروز خبرگزاری مهر در گزارشی به نقل از یک مقام مسوول بانکی عنوان کرده بود که به دلیل کاهش نرخ سود، اخیرا فقط از یکی از بانک‌های خصوصی حدود 7 هزار میلیارد تومان سپرده خارج شده است و بر این اساس مدیران برخی بانک‌ها اخیرا در نامه‌ای به رئیس‌کل بانک مرکزی نسبت به کاهش نرخ سود اعتراض کرده و عنوان داشته‌اند که این کار باعث خروج گسترده سپرده‌های مردم از بانک‌ها شده است. در گروه شیمیایی دیروز زهرا سعیدی، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی درگفت وگو با خانه ملت درخصوص وضعیت بخش صنعت،گفت: وضعیت بخش صنعت شهرستان مبارکه و کارخانه پلی‌اکریل در این شهرستان بسیار بحرانی است. وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای نیروی انسانی شاغل در شرکت پلی‌اکریل و مشکلات صنعت در شهرستان مبارکه باید این مشکلات حل شود و باید این نکته همواره مدنظر باشد که همراه با اشتغال‌زایی باید شغل‌های موجود نیز حفظ شود.

    سعیدی تاکید کرد: وزیرصنعت درخصوص رفع مشکلات شرکت پلی‌اکریل در مدت اخیر جلساتی برگزار کرده و در این رابطه پیگیری‌هایی با هماهنگی استاندار اصفهان انجام شده است، البته مشکلات حقوقی در این رابطه مانع از تسریع در رفع مسائل پلی‌اکریل شده است. در این رابطه وزیرصنعت معتقد است که عملکرد مدیریتی ضعیف در این کارخانه نیز در مشکلات واگذاری پلی‌اکریل تاثیر داشته است. در گروه لیزینگ، لیزینگ خودروی غدیر که اولین مجوز افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی‌ها در سال جدید را گرفته بود، سود هر سهم سال مالی جاری را 71 درصد کاهش داد و با توقف نماد روبه‌رو‌ شد. این شرکت سود هر سهم را با 71 درصد کاهش نسبت به 237 ریال قبلی، 69 ریال پیش‌بینی کرده است.

    درگروه واسطه‌گری مالی، سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران اثر بلوک 20 درصدی شرکت مواد ویژه لیا که دیروز معامله شد، بر سود هر سهم را اعلام کرد. در پی معامله دیروز بلوک 20 درصدی مواد ویژه لیا که توسط سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران عرضه و از سوی سرمایه‌گذاری توسعه سبز گلستان به ارزش 86/ 4 میلیارد تومان خریداری شد، مدیرعامل «وتوصا» در مورد اثر این واگذاری توضیح داد. رامین ربیعی اعلام کرد فروش بلوک فوق می‌تواند 13 ریال بر سود هر سهم این شرکت 190 میلیارد تومانی اثر بگذارد. دیروز در گروه نفتی بورس انرژی شاهد عرضه 300میلیارد تومان اوراق سلف بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس بود، این فروش سلف برای تامین باقی هزینه‌های ساخت این پالایشگاه صورت گرفته است،در مورد زمان به بهره‌برداری رسیدن این پالایشگاه مدیرعامل هلدینگ تاپیکو گفت: فاز نخست این پالایشگاه پیشرفت 95 درصدی دارد.

    در گروه بانکی محمدرضا رستمی، مدیرعامل صندوق بیمه روستاییان و عشایر در گفت‌‌وگو باخبرگزاری فارس، از پیشنهاد مدیرعاملی بانک توسعه تعاون و رایزنی‌های مقدماتی با وی خبر داد و گفت: پیشنهاد مدیرعاملی بانک در حد رایزنی‌های مقدماتی است. در گروه خودرویی شرکت‌های قطعه‌ساز درخواست بازنگری قیمت محصولات خود را به شرکت‌های تامین‌کننده داده‌اند تا مورد به مورد این محصولات آنالیز و بر اساس شرایط جدید قیمت‌گذاری شوند که این آنالیز ممکن است منجر به کاهش یا افزایش نرخ فروش آنها شود.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی و ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس به 180میلیارد تومان و در فرابورس به 178میلیارد تومان( با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) بالغ شد.

    برچسب ها