عصر خودرو

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان تهران:

سرمایه‌گذاری خارجی در تهران ١٢٧ برابر شد

عصر بازار- طبق اعلام مدیرکل امور اقتصاد و داریی استان تهران کل سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهران در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢٧ برابر شده است.

سرمایه‌گذاری خارجی در تهران ١٢٧ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد آقایی در نشست خبری که دوم شهریور ماه در اداره امور اقتصاد و دارایی استان تهران برگزار شد، بیان کرد: کل سرمایه‌گذاری خارجی در استان تهران در پنج ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢٧ برابر شده است، به این ترتیب که در سال ١٣٩٤ نزدیک به ٢١٣ میلیون دلار بوده است و در پنج ماهه نخست سال جاری به ٢٧ میلیون دلار رسیده است.

    وی همچنین از هدفگذاری جذب سرمایه‌گذاری خارجی 700 میلیون دلاری تا پایان سال ١٣٩٥ خبر داده است.

    سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در تهران عمدتا، خودرو ١٤ میلیون دلار، منابع غذائی ١١ میلیون دلار و پیمانکاری یک میلیون دلار بوده است.

    مدیر کل امور اقتصاد و داریی استان تهران درپاسخ به این سوال ایسنا مبنی بر اینکه چه اقداماتی را در جهت تسهیل پروسه‌های اداری در جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دستور کار دارد، بیان کرد: پروژه‌ای در سطح ملی تعریف شده است. هماهنگی‌های لازم میان بخش‌های مختلف برای پیگیری این پروژه توسط بخش‌های مختلف وجود دارد و ما نیز مباحث مربوط به برش استانی استان تهران را پیگیری می‌کنیم.

    وی افزود: به دنبال آن هستیم که ببینیم سرمایه‌گذاری باید چه پروسه‌ای را طی کند تا مجوزهایی که تاکنون وجود داشته و اکنون ضرورتی برای بقای آن نیست را حذف کنیم. بحث ما به صورت فراملی پیگیری می‌شود و پیگیر این موضوع اتاق بازرگانی ایران و وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

    آقایی همچنین گفت: فرایند کسب مجوزها موضوع مهمی است که زمان بر بوده و باید کوتاه‌تر شود.

    وی همچنین درباره برنامه مالیاتی موجود در جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی اظهار کرد: موارد نوزده‌گانه ای وجود دارد که بررسی کرده‌ایم و اجرا می‌شود تا توفیق لازم را در سرمایه‌گذاری خارجی به دست آوریم.

    آقایی در ادامه عنوان کرد: بحث نرح مالیاتی و ایجاد سهولت در مالیات مدنظر ما قرار دارد تا نرخ‌های انگیزشی را ایجاد کنیم. البته در این زمینه قصد نداریم  تبعیض ایجاد کنیم، ولی مجوزهایی را هم در نظر داریم تا بتوانیم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی انگیزه ایجاد کنیم.

    برچسب ها